PSYCHOLOGIE PEDAGOGIKA – kompletní obsah_5:
										
										
					
					
						
						
							
- Sebevzdělávání a distanční vzdělávání
 
- Výběrová otázka
 
- Autokontrola
 
- Opakování
 
- Podle provedení lze tradičně rozlišovat trojí typ …
 
- Příprava ke kontrole výsledků studia
 
- Dovednost popisovat zkušenost se zakládá na dílčíc…
 
- Písemné zpracování pracovní zkušenosti je důležité…
 
- Teze referátu jsou vyšším stupněm osnovy
 
- Formální pravidla vycházejí z používání série pods…
 
- Písemná příprava k vystoupení všude tam, kde se ma…
 
- Ke konspektování je nutno volit pouze vybrané mate…
 
- Konspekty na rozdíl od excerpce systematickým zázn…
 
- Excerpce je výběrový záznam ze studovaného materiá…
 
- Každý studijní materiál jakékoliv povahy má mít sv…
 
- Kartotéční lístek je záznamem o prostudované liter…
 
- Zpracování (tištěného) textu
 
- Periodické náslechy, jsou-li systematicky provázen…
 
- Při přednášce se má posluchač soustředit na náslec…
 
- Náslechy jsou v podstatě trojího typu
 
- Náslech
 
- Metoda systematického studia může být provázena zá…
 
- Po této vstupní informaci, jejíž získání si vyžádá…
 
- Čtení
 
- Prožívání obsahu
 
- Myšlení
 
- Paměť a její problémy
 
- Základní studijní aktivity
 
- Prameny pořizované studujícím mají mimořádný význa…
 
- Zvukové prameny se v sebevzdělávání pracovníků red…
 
- Obrazové prameny jsou pro studujícího zvláště ve š…
 
- Periodická literatura slouží studujícímu především…
 
- Pro studujícího je důležité zvláště uspořádání obs…
 
- Jednotlivé typy studijních (informačních) pramenů …
 
- Analytické prameny
 
- Proklamativní prameny
 
- Instruktivní prameny
 
- Funkční typologie studijních pramenů
 
- Základní studijní prameny
 
- Vnitřnípodmínky sebevzdělávání jsou psychického a …
 
- Sebevzdělávat se ovšem neznamená uzavřít se do pra…
 
- Pojmové učení má velký význam, neboť rozvíjí myšle…
 
- Sebevzdělávání pedagogicko-psychologicky
 
- Opakování a procvičování osvojeného obsahuje někol…
 
- Sebevzdělávánípedagogicko-didakticky
 
- Závěrečná fáze je ověřování dosažených výsledků
 
- Tradičním startem bývá i věcný spor
 
- Proces sebevzdělávání
 
- Obsah sebevzdělávání ve výchovné organizaci je spe…
 
- Obsahem (předmětem) sebevzdělávání jsou tři základ…
 
- Cíle sebevzdělávání z hlediska jednotlivce
 
- Normované sebevzdělávání by proto vždy mělo začína…
 
- Cíl a obsah sebevzdělávání
 
- Proces sebevzdělávání lze přirovnat k proudící vod…
 
- Vybrané pedagogické dokumenty
 
- Zkouška je organizační forma studijní prověrky
 
- Skupinová výuka je racionální formou normovaného s…
 
- Program je organickou součástí projektu
 
- Studijní etapa se člení na individuální studium fr…
 
- Činnosti frekventantů
 
- Činnosti organizační
 
- Specializované činnosti zřizovatele
 
- Činnosti institucí
 
- Vstupní charakteristika
 
- Organizační formy sebevzdělávání
 
- Operativní (periodické) sebevzdělávání reaguje pou…
 
- Funkční typy sebevzdělávání
 
- Koncepční činnosti jsou výchozí
 
- Zásady sebevzdělávání
 
- Postavení sebevzdělávacích aktivit v organizaci
 
- Jak vyplývá z předchozího, je sebevzdělávací cíl a…
 
- Kvalita sebevzdělávacího obsahu
 
- Sebevzdělávacím obsahem může být nejrůznější probl…
 
- Jaké jsou psychologické či andragogické podmínky j…
 
- Rozdíly mezi vzdělávacím a sebevzdělávacim obsahem…
 
- Sebevzdělávací obsah
 
- Strukturace sebevzdělávacího cíle
 
- U dospělého jednotlivce je volba sebevzdělávacího …
 
- Volba vzdělávacího cíle
 
- Sebevzdělávací cíl vzniká i v průběhu školní dochá…
 
- Na tomto místě – zejména se zřetelem k nejnutnější…
 
- K povaze sebevzdělávacího cíle a obsahu
 
- Institucionální vzdělávání dospělého tedy začíná š…
 
- Škola – východisko celoživotního vzdělávání
 
- Sebevzdělávání dospělých je však ještě dále ohrani…
 
- Sebevzdělávající se jedinec si komplexně neosvojí …
 
- Co je a co není sebevzdělávání
 
- Sebevzdělávání a informace
 
- Sebevzdělávání výrazem životní aktivity
 
- Východiskem každé koncepce sebevzdělávání je předs…
 
- Společenské vědy, jako filozofie, pedagogika i psy…
 
- Osobnost studujícího
 
- Problematika sebevzdělávání je složena z poznatků,…
 
- Sebevzdělávání
 
- Metody tělesné výchovy a sportu
 
- Metody rekvalifikace
 
- Metody expozice norem
 
- Metody podle způsobu prezentace obsahu
 
- Příklady metod z edukační praxe
 
- Jednotlivé metodické úrovně nelze navzájem zaměňov…
 
- Na rozdíl od pedagogické didaktiky…
 
- Starší literatura o edukaci dospělých vycházela ze…
 
- Metodické změny
 
- Organizátorské zabezpečení zde rovněž ovlivňuje (f…
 
- Závislost metod a forem v praxi
 
- Propagandistické (konferenční) metody
 
- Popularizační (klubové) metody a formy
 
- Vyučovací (školské) metody a formy
 
- Výchozí členění metod a forem
 
- Specifikum problému
 
- Ke vztahu metody a formy
 
- Metody a formy přípravy edukačního působení jsou d…
 
- Metody a formy jako celek
 
- Doplňující tématické celky
 
- Projekt nebo program vzdělávací akce obsahuje vždy…
 
- Normativní základ
 
- Tématický celek ve výstavbě
 
- Pro věc by také měly pracovat specializovaní, neje…
 
- Intelektuální servis
 
- Navozované {stimulované, vyvolávané) prožitky jsou…
 
- Aplikace a stavební komponenty
 
- Historicky starší je užší obecná charakteristika o…
 
- Bylo již uvedeno, že tématický celek je integrací …
 
- Předmět pozornosti a péče andragogiky
 
- Jiná situace nastává v řízeném sebevzdělávání
 
- Koncepční specifikum
 
- Tématický celek
 
- Andragogicko-didaktická úroveň realizace umožnila …
 
- Andragogicko-didaktické funkce
 
- Už nejde jen o to, co si má subjekt-objekt edukace…
 
- Restrukturace obsahu
 
- Cíl a obsah se individualizuje
 
- Obsah v současnosti
 
- Andragogika vytváří své obsahové pojetí edukace
 
- Andragogická didaktika však nekanonizuje cílovou s…
 
- Cíl a obsah edukace
 
- Předmět andragogiky se pokládá za neuzavřenou část…
 
- K pojmu a předmětu andragogiky
 
- Andragogika zatím neřeší obecnou kategorii cíle, z…
 
- Přístupy andragogiky k metodám a formám
 
- Činnosti posluchače
 
- Činnosti lektora (učitele)
 
- Obsah jako soustava činností
 
- Proto musí lektor počítat s tím, že systematická p…
 
- Organizační formy jako pořadači subsystém realizac…
 
- Metody realizace jako pořadači subsystém realizace…
 
- Opakování je další didaktická operace
 
- Didaktické fáze jako pořadači subsystém realizace …
 
- Obsah jako dynamická (operační) soustava
 
- Do úvodní přednášky pak musí zařadit popis látky c…
 
- Cyklicky se např. rozšiřuje aparát pojmů a předsta…
 
- Systémové hledisko bývá v praxi nejednou opomíjeno…
 
- Demonstrované předměty, jevy a procesy jsou samost…
 
- Navozované prožitky jsou samostatným funkčním celk…
 
- Formalizované zkušenosti jsou funkčním celkem
 
- Strukturované soubory objektivně daných poznatků j…
 
- Analytické principy výstavby obsahu
 
- Legislativní princip
 
- Princip vychází z členění intencionálních obsahů
 
- Princip obecnosti
 
- Princip integrace
 
- Edukační soustava
 
- Funkcionální obsah naopak není obsahem didakticky …
 
- Syntetické principy výstavby obsahu
 
- Obsah jako statická soustava
 
- Komplexní realitu výchovně vzdělávacího působení m…
 
- Širší pojetí obsahu edukace dospělých
 
- Užší pojetí obsahu edukace dospělých
 
- Obsah jako kategorie
 
- Hlavní cíle vzdělávací akce
 
- Cíl a cílová struktura
 
- Cíl jako kategorie
 
- Přístupy pedagogiky dospělých k cíli a obsahu
 
- Kategorie pětačtyřiceti až šedesátiletých účastník…
 
- Věkové dispozice řízených osob
 
- Mnohdy živelný přístup vytváření podmínek pro činn…
 
- Postavení v edukačním systému
 
- Vztah k systému edukace
 
- Rozsah problematiky edukace dospělých v rámci celo…
 
- Motivace studia
 
- Kritéria klasifikace účastníků
 
- Člověk v edukaci
 
- Vedle nehmotných prostředků si všímá andragogika t…
 
- Růstové faktory praxe
 
- Význam praxe
 
- Dvojí přístup k edukaci dospělých
 
- Perspektivy rozvoje edukace dospělých
 
- Pedagogika si zatím brala zvědy spíše její gnozeol…
 
- Hranice
 
- Stav problematiky
 
- Jestliže jsme vytkli některé možné přístupy k rozp…
 
- Působnost
 
- Didaktické kontinuum
 
- K popisu a členění edukace dospělých
 
- Edukace ve volném čase
 
- Profesní edukace
 
- Klasifikace podle úrovně vzdělávání
 
- Edukace ve školské soustavě
 
- Informální edukace
 
- Neformální edukace
 
- Formální edukace
 
- Pojem celoživotní edukace
 
- Složky celoživotní edukace
 
- Tendence vývoje
 
- Pedagogika se podílí na modelování společnosti skr…
 
- Obsahem výkladů je rámcový obraz edukace dospělých…
 
- Pedagogika dospělých
 
- Řízení pracovní kariéry
 
- Maslow rozdělil potřeby do pěti úrovní, a to od ne…
 
- Stimulační motivy
 
- Lidské motivy lze rozdělit do čtyř velkých okruhů
 
- Motivace lidského jednání
 
- Mapa stresu TĚLO
 
- Mapa stresu MYSL
 
- Instrukce pro práci s následujícími mapami stresu
 
- Prevence v obecné rovině
 
- První pomoc při stresu
 
- Emocionální – citové příznaky stresu
 
- Jaro Křivohlavý rozdělil příznaky stresu na tyto o…
 
- Stres
 
- Prevence a náprava vyhoření
 
- Příčiny syndromu vyhoření
 
- Syndrom vyhoření
 
- Syndrom vyhoření, stres, zvládání životních situac…
 
- Modely inteligence
 
- Inteligence
 
- Emocionální inteligence při řízení druhých lidí
 
- Úryvek z knihy D. Goleman pro názorný příklad
 
- Emoční inteligence podle  Saloveya zahrnuje pět zá…
 
- Emoční inteligence
 
- Inteligence
 
- Frankl poukázal, že jedinec může objevit smysl v ž…
 
- Viktor E. Frankl
 
- Carl Gustav Jung, Alfred Adler
 
- Teorie osobnosti
 
- Kognitivní přístup
 
- Fenomenologický přístup
 
- Behavioristický přístup
 
- Jeden z průkopníků ve zkoumání mozku byl nositel N…
 
- Teoretické přístupy v psychologii a vybrané teorie…
 
- Falešný závěr hazardního hráče
 
- Paradoxní je, že se více těšíme z tisícikoruny, kt…
 
- Základem teorie Kachnemana a Tverskiho je teorie p…
 
- Ekonomická psychologie
 
- Psychologie organizace
 
- Provazník uvádí 4 hlavní etapy vývoje psychologie …
 
- Psychologie práce
 
- Speciální psychologické disciplíny:
 
- Praktické obory (aplikované)
 
- Dělení psychologických oborů
 
- Experiment – zkoumání určitého jevu za přesně vyme…
 
- Metody psychologie
 
- Cíle, metody psychologie, dělení psychologických o…
 
- Otázka lidské svobody v konfrontaci s determinismy…
 
- Vývojová determinace
 
- Vývoj psychologie ve 20. století
 
- Je psychologie vědou nebo uměním?
 
- Předsokratické období
 
- Psychologie filozofická
 
- Psychologie náboženských a etických systémů je ovl…
 
- Psychologie
 
- Žít, je náročný úkol, který musíme zvládnout
 
- Smysl života se může také v jednotlivých fázích ži…
 
- Ale smysl života můžeme posunout i do jiných oblas…
 
- V dalších hodnotách už docházelo k určitým diferen…
 
- Smysl života
 
- Motivační profil
 
- Výkon a motivace
 
- Přehled faktorů působících na výkon člověka
 
- Stimulace pracovního jednání
 
- Srovnání obecných a specifických modelů motivace  …
 
- Specifické teorie motivace
 
- Cattell – 16 osobnostních faktorů
 
- Struktura osobnosti
 
- Osobnost
 
- Tvořivost
 
- Vrcholné či mystické  zážitky
 
- Vyčlenění (odloučení): potřeba soukromí
 
- Účinnější percepce reality
 
- Seberealizující se  člověk
 
- Podstata pracovní spokojenosti
 
- Dynamika osobnosti
 
- Temperament
 
- Srovnání tří přístupů k osobnosti:
 
- Osobnost
 
- Obecné teorie motivace
 
- Motivační program podniku
 
- Motivace  v koncepcích řízení
 
- Přehled obranných mechanismů
 
- Přehled obranných mechanismů
 
- Dynamika motivace
 
													 
						
										
					 
					
				 	
							
				
		
		
				
				
			
		
		
	Mohlo by se vám líbit...