Bylo již uvedeno, že tématický celek je integrací několika andragogicko-di-daktických úrovní
Bylo již uvedeno, že tématický celek je integrací několika andragogicko-di-daktických úrovní — meritorní, procesní, zpětnovazební i organizační. K tomu nutno dodat, že jde obvykle o integraci jednorázovou, neopakovatelnou. Jed¬nou z příčin tohoto stavuje variabilní skladba účastníků, jinou opět proměnli¬vost formálních podmínek edukace. Andragogika si všímá v těchto souvislos¬tech vazby a způsobu realizace tématického celku s ohledem na cílovou struk¬turu. Pokud přijmeme obecnou tezi, že obsah je funkce cíle, platí to i pro téma¬tický celek. Ten lze charakterizovat nejen kritériem meritorních závislostí na objektivně daném cíli, ale i v téže rovině také obsahovou koncentrací ve zvole¬ném cíli, ale i v téže rovině také obsahovou koncentrací ve zvoleném časovém rámci, různým stupněm zobecnění téže látky a jejích aplikací a samozřejmě i růz¬ným rozsahem operací s obsahem. To se vztahuje i k rozsahu návazných vy¬světlivek, instrukcí o využití obsahu aj. Andragogická didaktika tedy může i kproblematice tématického celku přistupovat alternativně na rozdíl od škol¬ské didaktiky, která pracuje s obsahem v podobě vyučovacího předmětu jakož¬to se závaznou, stabilní konstrukcí.
Andragogická didaktika může vstupovat do zmíněné oblasti s několikerým pojetím a uvažovat o obsahu v užší i širší podobě, dále i jako o obsahu static¬kém nebo dynamickém. Výsledná jednorázová integrace zmíněných kompo¬nent přináší pak sice srovnatelné, ale nikoliv totožné tématické celky. Obsah edukace se v této souvislosti chápe jako obecná kategorie, přičemž je důležitá jeho všeobecná klasifikace, resp. charakteristika. Konkretizaci problému svěřu¬je andragogika ve své kompetenci didaktice dospělých, jak již bylo uvedeno. Se zřetelem k tomu se zde můžeme věnovat několikerému pojetí obsahu a odtud pak dále přejít k tématickému celku. Vstup do zmíněného problému je možný zvláště rozvahou o užším nebo širším pojetí obsahu a dále rozvahou o jeho po¬jetí statickém nebo dynamickém.