PSYCHOLOGIE PEDAGOGIKA – obsah:
- Skupinový rozhovor (focus group)
- Sociologie
- Výchovný plán
- Estetická výchova
- Dramatická výchova
- Hudební výchova
- Trenér a vychovatel
- Sportovní kroužky
- Zájmové činnosti
- Destruktivní konflikt
- Tým
- Animátor
- Postoj,názor, přesvědčení
- Sebereflexe
- Objektivnost
- Úloha vychovatele
- Andragogika
- Teorie habitu
- Teorie vědění
- Etnometodologie
- Vzdělávání dospělých
- Střediska volného času
- Školní kluby
- Školní družiny
- Reforma za doby Marie Terezie
- Johan Heinrich Pestalozzi
- Jean Jacques Rousseau
- Participace dětí a mládeže
- Rekreologie
- Náhradní rodinná výchova
- Jan Ámos Komenský
- Neformální a formální výchova
- Výchovné a vzdělávací činnosti
- Sociálně patologické jevy
- Pedagogika zážitku – Outward Boudu
- Abraham Maslow
- Ross Buck
- Afekt, nálada, vášeň
- Emoce
- Dětská fantazmata
- Dedukce
- Sylogystické uvažování
- Kognitivní mapy
- Procesy v paměti
- Formy učení
- Pozornost
- Vědomí
- Huserlova fenomenologie
- Snění
- Počitek, vjem, představa
- Chuťové receptory
- Stavba oka
- Smyslové buňky
- Fyziologie
- Vágnerová M., Základy psychologie
- Fenotyp
- Socializace
- Extenze homeostázy
- Závislost psychiky na NS
- Zdravotnická (klinická) psychologie
- Diferenciační psychologie
- Ontogenetická (vývojová) psychologie
- Humanistická psychologie
- Freud Sigmund
- Libido
- Psychoanalýza
- E.C. Tolman
- Behaviorismus – teorie S-R (stimul-reakce)
- Řeč
- Chování
- Psychologie
- Integrace
- Diferenciace
- Organizace vyučování
- Vlastnosti učitele
- Usuzování
- Smyslové vnímání
- Typologie lidí
- Asertivita
- Agresivita
- Manažerská psychologie
- Temperament
- Výkonové vlastnosti osobnosti
- Sociální vnímání, poruchy vnímání
- Stres, frustrace, fóbie
- Hra a práce
- Myšlení
- Strach, úzkost, deprese
- Seberegulační vlastnosti
- Psychosomatická onemocnění — zdravý životní styl
- Základní psychologické pojmy
- Psychické reakce nemocného
- Skupina a její působení na psychiku jedince
- Psychologie problematiky nevyléčitelně nemocných
- Pozornost
- Prenatální vývoj
- Nervová soustava
- Percepce
- Vlastní hlas
- Životní cyklus
- Vnímání
- Paměť
- Prosociální chování
- Emoce
- Verbální a neverbální komunikace
- Haptika
- Sociální kognice
- Začleňování člověka do společnosti
- Stresory
- Postoje, zájmy
- Pocity
- Motivace
- Charakter
- Jung, Eysenck
- Tvořivost
- Inteligence
- Psychická struktura osobnosti
- Vědomí
- Obecné zákonitosti psychiky
- Piagetovo pojetí kognitivního vývoje
- Eriksonovo pojetí psychosociálního vývoje
- Psychologické testy
- Rozhovor
- Extrospekce
- Zdroje konfliktu
- Psychohygiena
- Frustrace
- Vůle
- Psychické procesy
- Psychoanalýza
- Doba humanismu a reformace
- Hermeneutika, novotomismus
- Existencialismus
- Pragmatismus
- Kritický racionalismus
- Novopozitivizmus
- České volební právo
- Politický pluralismus
- Cenné papíry
- Peněžní trh
- Marxismus
- Pozitivizmus
- Politické ideologie
- Georg Friedrich Hegel
- Jóga
- Filozofie
- Mezinárodní červený kříž
- Visegradská skupina
- Schenghenská dohoda
- Evropská unie
- Francois Maria Voltaire
- Osvícenství
- Orgány státní správy
- George Berkley, David Hume
- Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibnitz
- Poslanecká sněmovna
- Ústavní právo
- Trestní právo
- Nicolo Machiavelli, Thomas Hobbes
- Francis Bacon
- Bruno, Koperník, Galilei
- Cenová stabilita
- Daňová soustava ČR
- Státní rozpočet ČR
- Pracovní právo
- Soukromoveřejné právo
- Morálka
- Komerční banky
- Bankovní systém ČR
- Typy soudů
- Právní normy
- Scholastika
- Středověká filozofie
- Epikurejci
- Marcus Aurelius, Epiktétos
- Helénismus
- Osobnost
- Aristoteles
- Soren Kirkegaard
- Friedrich Nietzsche
- Iracionalismus
- Socializace
- Etika
- Živnost
- Podnikání
- Trh
- Vzájemná vyživovací povinnost
- Rodinné právo
- Náboženství
- Atomisté
- Herakleitos z Efezu
- Eleaté
- Pythagorejci
- Milétská filozofie
- Demokracie
- Kultura
- Ekonomie
- Campanella, Grotius, Spinoza
- Thomas More
- Sokrates, Platon
- Stát
- Maturitní otázky
- Evropa
- Lidská práva
- Johann Gottlieb Fichte
- Transcendentální analytika
- Immanuel Kant
- Charles Louis Montesquien
- Francois Maria Arouet
- Francouzské osvícenství ( 17. – 18. stol. )
- Karteziánství
- Racionalismus
- John Locke
- Anglický empirismus
- Exaktní vědy
- Tomáš Akvinský
- Realisté, nominalisté
- Systematika
- Tertulián
- Patristika
- Novoplatonismus
- Stoicismus
- Eklekticismus
- Skepticismus, epikureismus
- Helénské období
- Efesos
- Nacismus, nacionalismus, komunismus
- Totalita, fašismus
- Socialismus
- Konzervatismus
- Liberalismus
- Volby, volební systémy
- Politické strany
- Ústava
- Právní geografie
- Legislativa
- Stát
- Forma vlády
- Panika
- Fobie
- Zátěžové situace
- Inteligence
- Představivost
- Psychologie davu
- Paralingvistika
- Mimika
- Kurikulum jazyka
- Rozvrhy
- Štefan Švec
- Etiketování a typizace
- Škola a její funkce
- Alternativní školy
- Vztah rodičů a školy
- Multikulturní vlivy
- Majetkové rozdíly
- Funkce rodiny
- Claessens
- Pierre Bourdieu
- Zaměstnání rodičů
- Basil Bernstein
- Symbolický interakcionismus
- Teorie konfliktu (Marx, Illich, Freire)
- Funkcionalismus
- Robert Merton (1910)
- Integration
- Talcott Parsons
- Vzdělání
- Sociologie výchovy
- Pedagogický slovník
- Edukace
- Inovace
- Výcvikový kurs
- Kurs vysokoškolského typu
- Přednáškový cyklus
- Exkurze
- Seminář
- Beseda
- Individuální konzultace
- Instruktáž
- Lekce
- Institucionalizace
- Instituce
- Sebevzdělávání
- Autokontrola
- Excerpce
- Náslech
- Analytické, proklamativní a instruktivní prameny
- Rekvalifikace
- Praxe
- Didaktické kontinuum
- Pracovní kariéra
- Stimulační motivy
- Mapy stresu
- Syndrom vyhoření
- Úryvek z knihy D. Goleman pro názorný příklad
- Teorie Kachnemana a Tverskiho
- Psychologické obory
- Experiment
- Vývojová determinace
- Smysl života
- Cattell – 16 osobnostních faktorů
- Osobnost
- Tvořivost
- Pedagogika
- Eduard Štorch, František Bakule
- Moderní škola Célestina Freineta, Jenský plán
- Josef Úlehla
- Představitelé české pedagogiky
- Novela z roku 1883
- Příprava k povolání
- Ušinskij, Tolstoj
- Friedrich Fröbel, Adolf Diesterweg
- Dílo Emil
- Francois Rabelais
- Univerzity
- Marcus Fabius Quintilianus
- Athény
- Dějiny školy a pedagogiky
- Zkušební test z vývojové psychologie
- Autoritativnost
- Duševní nemoci
- Poruchy řeči, učení a chování
- Otázky k ústní zk. z vývojové psycholpgie
- Abraham Maslow
- Adler, Pavlov, Bechtěrev, James
- Podnik jako sociální a kulturní systém
- Kontingenční teorie řízení
- Technotornní teorie
- Nezaměstnanost
- Pětifaktorový model osobnosti = Big five
- Psychosociální hry v praxi
- Konformismus
- Sociální kritikové a reformátoři
- Dysgrafie, dyspinxie, dyskalkulie
- Wechsler – IQ test pro dospělé
- Paradigma = způsob uvažování o problému
- Projekt
- Zdravá škola
- Vzdělávací programy
- Umění
- Agrese a šikana
- Mravní výchova
- Tématický plán učiva
- Organizační struktura školy
- Management školy
- Kreativita
- Ekologická výchova
- Pedagogická diagnostika
- Učitel a žák, školní třída
- E-learning, kooperativní vyučování
- Individuální vzdělávání
- ITV=integrovaná tématická výuka
- Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
- Interview
- Testy
- Dotazník
- Validita
- Experiment
- Výzkumné metody
- Hypotézy
- HelenaParkhrstová
- Tomáš G. Masaryk
- Kauzální atribuce
- Valeopsychologie
- Frustrace
- Sexuální reflexy
- Typy mentální retardace
- Afázie
- Fantazie
- Endokrinní systém
- Ego– obranné mechanismy
Mohlo by se vám líbit...