Výchovný plán 2.
Výchovný plán 2.
Při tvoření výchovného plánu je proto dobré mít na paměti tyto body:
– popis situace, ve které se nacházím (prostředí, lidé, kteří zde bydlí…atd.)
– zvážit prostředky a možnosti, které mám k dispozici
– ujasnit si způsob práce (výchovy)
– cíl, kterého chci dosáhnout
– ujasnit si dílčí cíle (úkoly ke splnění, aby bylo dosáhnuto cíle)
– rozplánovat čas a splnění úkolů
– ověřování průběžné a závěrečné hodnocení
Výchovný plán by měl být pro nás pomocí, ale ne zákonem, který se nedá změnit či upravit. Má především sloužit celému týmu, který ho vytvořil a souhlasí s ním.Pomáhá k ujasnění cílů, které souvisí s osobními hodnotami i postoji pedagoga. Ve výchově jsou důležité momenty zamyšlení, dialogu a naslouchání druhému, protože nás to vede k přehodnocování našich názorů a postojů (viz. III.kapitola –tým)