VÝCHOVA NEFORMÁLNÍ 2.
VÝCHOVA NEFORMÁLNÍ 2.
Definice poslání Pracovní skupiny pro neformální výchovu při Radě Evropy zahrnuje:
= plánovitý program individuální a sociální výchovy, který rozšiřje a doplňuje vějíř kompetencí osvojovaných mimo formální výchovný systém
= spoluúčast na programech uskutečňovaných prostřednictvím animátorů v dobrovolném sdružování i působení veřejných institucí
= zhodnocení těchto programů udělováním diplomů
Neformální výchova je pokládána za jeden ze způsobů rozvoje demokratické společnosti, občanům se dává příležitost:
– rozvíjet zvídavost a nadšení pro věc, získávat zkušenosti a přebírat odpovědnost
– společně pracovat, učit se demokraticky jednat a rozhodovat, osvojovat si základy aktivního občanství
– rozšiřovat osobní, sociální a profesní kompetence
– učit se angažovanosti a solidaritě, motivaci a iniciativnosti, toleranci a interkulturní výchově, kritickým postojům a intelektuální nezávislost, sebedůvěře a dalším žádoucím rysům osobnosti
Formální a neformální výchova se shodují ve svých cílech:
• rozvoj osobnosti, sociální integrace, výchova k aktivnímu občanství
• rozvoj intelektuálních, praktických a sociálních kompetencí