Projekt nebo program vzdělávací akce obsahuje vždy učební plán
Projekt nebo program vzdělávací akce obsahuje vždy učební plán, vymezují¬cí sestavu tématických celků, založených oborovým, informativním, normativ¬ním základem i speciální nadstavbou. Postavení jednotlivých tématických cel¬ků v učebním plánu není ani libovolné, ani náhodné. Aby bylo možno uspořádat s ohledem na cílovou strukturu tématické celky skutečně racionálním způso¬bem, vytváříme z nich tři skupiny podle účelu. V první skupině jsou tématické celky průpravné, v druhé profilující a ve třetí doplňkové. — Průpravné tématické celky. Posláním průpravných tématických celků je ob¬jasnit jádro problému ve zvolených souvislostech. Obvykle se za průpravné celky pokládají takové, které přinášejí širší teoretické začlenění profilující problematiky, případně její umístnění ve společensko politickém, společen¬sko historickém nebo společensko ekonomickém rámci.
Též specializovaný technický či technologický problém, má-li být správně pochopen, je zařazen do obecnějších souvislostí fyzikálních, matematických ale i ekonomických aj. Toto širší zarámování a určení návazností vybraného problémového jádra je svěřeno průpravným tématickým celkům. Průpravné předměty (tématické celky) ovšem nejsou určeny jednou provždy. Jejich vy¬mezení je relativní podle toho, jaký záměr vede při formování profilujícího předmětu.
– Profilující tématické celky. Jsou to takové celky, které soustřeďují základ oborový, informativní, normativní i jejich speciální nadstavbu. Takové celky vycházejí z přímé potřeby pracovníka, jeho profese i organizace a soustavy jejích profesí. Správné chápání tohoto jádra problematiky je vázáno na prů¬pravné předměty, kde je akceptována funkční vrstva kategorií, pojmů, defi¬nicí a charakteristik obecné platnosti. Profilující tématický celek se také di¬dakticky rozpracovává do značné hloubky, jeho osvojení se usnadňuje širo¬kým rejstříkem potřebných metod a forem. Hlavní kapacita procvičování je věnována právě profilujícímu tématickému celku.