Doplňující tématické celky
Doplňující tématické celky. Tyto celky rozšiřují specializované zřetele celků profilujících, jejich vztahy k činnostem organizace, případně sledují i rozvi¬nutí praktických operací při zavádění problémového jádra do praxe. Doplňu¬jícím tématickým celkem mohou být soustavy instrukčních, aplikačních nebo realizačních obsahů, vztahujících se k možnostem využití profilujícího obo¬ru. Doplňující tématické celky přinášejí též speciální poznatky z metodiky a techniky realizačních opatření, praktické zkušenosti, faktografické údaje nebo srovnávání.
Stručné shrnutí
Andragogika i pedagogika dospělých se rozvíjejí samostatně vedle sebe. Pítdmět andragogiky zastřešuje problematiku vzdělanosti, předmět and-Wgogiky s pedagogikou dospělých též problematiku úrovní vzdělanosti. Je vázána mj. kvantitou, druhem, druhem a dislokací vzdělávacích příleži¬tostí. Edukační obsah, sledovaný andragogikou, vzniká zdola. Jeho tvorba |c záležitostí malých skupin lektorů a odborníků bez účastí vyšších stupňů i i/ční. Základní obsahovou jednotkou je tématický celek, formovaný pod¬le potřeby, odlišující se flexibilitou od vyučovacího předmětu. Tématické tclky lze specializovat a řadit do větších sestav. Ty odrážejí i profesní cha¬rakteristiky, dané povahou stupně řízení příslušných subjektů edukace.