Andragogicko-didaktická úroveň realizace umožnila expozici různých programů z různých zdrojů
Andragogicko-didaktická úroveň realizace umožnila expozici různých programů z různých zdrojů. Koncepce finálního programuje vlastní příspěvek an-dragogických aplikací. Výsledkem je uznávaná způsobilost. Podobně příprava osob pro edukaci v jiných systémech je vyjádřením andragogické funkce. Tak např. student po absolutoriu střední školy navštěvuje kurz intenzivní angličtiny, aby lépe využil prázdniny a mohl vstoupit do zaměstnání, kde se znalost cizího jazyka vyžaduje. Jiný student navštěvuje opět jiný kurz, který mu má pomoci ke vstupu do jiného typu školy. Řidič osobního automobilu hodlá rozšířit svou způsobilost a proto si doplňuje znalosti i dovednosti na jiných typech vozidel. Tyto příklady ukazují na uplatnění přípravné (pomocné) funkce s využitím pro¬gramů jinými subjekty- Realizace andragogicko-didaktických funkcí byla ovšem podmíněna přiměřeným řízením edukačních aktivit a iniciativ, spadajících vět¬šinou do formálního vzdělávání.
Vedle naplnění jmenovaných funkcí se však paralelně rozvíjí vlastní progra-motvorná a organizátorská činnost pro dospělé i mládež s využitím andragogic-kých přístupů. Edukační centrum, působící na širší veřejnost, vy tváří podmínky pro skupiny občanů podle jejich potřeb a požadavků, v různých úrovních od¬bornosti a tématického zaměření. Jde tu často o neformální vzdělávání bez re¬gistrované účasti. V této souvislosti hovoříme o andragogických aplikacích pro volný čas. Účastníky sice ve škole zajímala botanika, ale tropy do bytu přenést nedokázali – proto navštěvují zajímavou akci. Student si oblíbil ve škole hodi¬ny tělocviku, ale zkusit karate musí ve sportovním oddíle. Dívkám se v taneč¬ních zalíbily latinskoamerické tance, avšak pěstovat je musí v klubovém krouž¬ku. Zde všude se prokazuje akční pole andragogických funkcí, andragogické didaktiky a jejich aplikací. Ukazují se také prvky migrace řízených osob-účast-níků mezi různými soustavami, což je výrazný rys edukace dospělých.