Pedagogika dospělých
Společenské vědy v interakci s edukací
(vstupní terminologie)
Permanentní vzdělávání
Vědy o řízeni edukace (příklady)
Pedagogický management
Řízení a správa škol „-^ Poznámky:
1. Permanentní vzdělávání a celoživotní vzdělávání jsou souřadné termíny.
Označují činnost osob a institucí ve vztahu k edukaci.
2. Celoživotní edukace označuje současně výchovu i vzdělávání.
3. Celoživotní učení označuje aktivitu jednotlivců – řízených osob: subjektů
učení i subjektů – objektů učení (sebevzdělávání)
4. Vědy o edukaci se zabývají zvláště cílem, procesem a prostředky edukace.
5. Vědy o celospolečenských podmínkách edukace se zabývají zvláště spo¬
lečenskými rozměry edukace.
6. Vědy o řízení edukace se zabývají jejím formálním uspořádáním (organi¬
zací).
7. Vědy o edukaci se zaměřují převážně na růst a rozvoj osobnosti člověka
záměrným působením.
8. Vědy o společenských podmínkách edukace se zabývají interakcí věd s edu¬
kací.