Andragogika vytváří své obsahové pojetí edukace
Andragogika vytváří své obsahové pojetí edukace. Jedním z jeho příkladů je představa širšího, bohatě strukturovaného tematického celku sice s menším objemem informací než u vyučovacího předmětu, ale zato s pestrým složením komponent, didaktických fází, manipulací s obsahovými prvky, vstupy účastní¬ků, zpětnovazební komunikací aj. Edukační proces může pokračovat expozice¬mi potřebného počtu kvantitativně limitovaných tematických celků. Andrago¬gika rozpracovává obsah v širším pojetí. Je k tomu vedena zejména koncepce¬mi celoživotní edukace. Ta není vázána na jediný /sub/systém edukace: Účast¬níci migrují mezi různými /sub/systémy podle svých potřeb a podmínek. Obsah v širším pojetí se prezentuje jakožto komplexní realita edukačního působení v rámci příslušné organizační formy. Je to soustava poznatků včetně jejich po¬řádacího systému, dále soustava aktivit, jež mají být v souvislosti s touto sou¬stavou poznatků osvojeny, včetně jejich pořádacího systému. Patří sem také hmotné didaktické prostředky, vyjadřující zmíněné prvky, aktivity spojené s pre¬zentací osvojeného obsahu, metodické operace s obsahem, jakož i dále neo¬značené funkcionální vlivy materiálního i sociálního prostředí.