PSYCHOLOGIE PEDAGOGIKA – kompletní obsah_6:
- Sovětská pedagogika se rozvíjela v Sovětském svaz…
- Představitelé existencialistické pedagogiky
- Hlavní směry pedagogiky 20. století
- Státem řízené reformní hnutí
- Eduard Štorch, František Bakule
- Reformní pokusy v české pedagogice
- Moderní škola Célestina Freineta, Jenský plán (Jen…
- Daltonská škola
- Další příklady alternativních škol
- Předškolní výchovou se zabývala i italská lékařka …
- Pedagogický reformismus ve světě i u nás
- Další významnou osobností je Josef Úlehla
- Představitelé české pedagogiky (konec 19. stol. a…
- Předškolní výchovou se zabýval Jan Vlastimír Svobo…
- Představitelé české pedagogiky v 18. a 19. století…
- V souvislosti s novým pojetím základního školství….
- Vývoj českého školství byl přerušen německou okupa…
- Krokem zpět se jeví školská novela z roku 1883
- Příprava k povolání probíhala v rámci cechů
- Vývoj českého školství od r. 1774
- V rozumové výchově zdůrazňuje Spencer jednotu žáko…
- Anglosaská pedagogika na přelomu 19. a 20. století…
- Ruská pedagogika 19. století – Ušinskij, Tolstoj
- Friedrich Fröbel, Adolf Diesterweg
- Německá pedagogika 19. století
- V letech 1805-1825 vedl Pestalozzi výchovný ústav …
- Johann Heinrich Pestalozzi
- Dílo Emil – pokračování
- Dílo Emil se skládá z pěti knih
- Jean Jacques Rousseau
- Co se týká rozumové výchovy, nestaví si Locke tak …
- John Locke
- Komenský rozpracoval základní didaktické zásady
- Co se týká školské organizace, vytvořil J. A. K. č…
- Hlavní názory a význam Komenského
- Pobyty J. A. Komenského
- J. A. Komenský
- J. A. Komenský – pobyt v Lešné
- Jan Amos Komenský
- Jako reakce na reformaci vzniká protireformace
- V Německu byl hlavním představitelem reformace Mar…
- Pedagogika reformační a protireformační
- Ve Francii myslitel Francois Rabelais
- Renesanční pedagogika
- Scholastika
- Rytířská výchova, Scholastika a středověká vzdělan…
- Městské školy, Univerzity
- Výchova ve středověku
- Marcus Fabius Quintilianus
- Období císařství
- Výchova ve starém Římě
- Aristoteles
- Platón
- Proti sofistům vystupoval velký antický filozof S…
- Starořečtí myslitelé
- Systém škol
- Athény
- Výchova ve starém Řecku
- Dějiny školy a pedagogiky
- VZOR ZKUŠEBNÍHO TESTU Z VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE …
- VZOR ZKUŠEBNÍHO TESTU Z VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE …
- VZOR ZKUŠEBNÍHO TESTU Z VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE …
- OPTIMÁLNÍ PŘÍSTUP
- AUTORITATIVNOST
- Charakteristika a dopad obvyklých forem VÝCHOVY
- DUŠEVNÍ NEMOCI
- PSYCHOPATOLOGIE DOSPÍVÁNÍ
- ADAPTAČNÍ POTÍŽE
- Adaptační potíže DOSPÍVAJÍCÍCH a přehled duševních…
- Ad “PRÁCE”
- PŘIZPŮSOBOVÁNÍ DOSPÍVAJÍCÍCH
- VOLNÍ PROCESY
- KONATIVNÍ SLOŽKY JÁ
- AFEKTIVNÍ SLOŽKY JÁ
- KOGNITIVNÍ SLOŽKY JÁ
- Kvality IMAGINATIVNĚ-EMOTIVNÍCH funkcí v DOSPÍVÁ…
- POZORNOST pubescentů se zpravidla zhoršuje
- ADOLESCENCE
- Charakteristické znaky PUBERTY A ADOLESCENCE
- PORUCHY UČENÍ, ŘEČI A CHOVÁNÍ
- DĚTSKÉ výchovné problémy
- Charakteristický je i vývoj vzájemných kontaktů me…
- Interakce DÍTĚTE s VNĚJŠÍMI PODMÍNKAMI
- Morálka má u dětí zpravidla konvenční charakter
- Rozvoj IMAGINATIVNĚ-EMOTIVNÍCH složek osobnosti D…
- Charakteristika ROZUMOVĚ-POZNÁVACÍCH funkcí v DĚTS…
- Předškolní dítě se identifikuje s rodičem totožné…
- Duševní změny v průběhu PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
- BATOLE
- KOJENEC
- Psychické projevy NOVOROZENCE
- Jako činitelé vývoje se uvádí obvykle jen genotyp….
- ZÁKLADNÍ INFORMACE K JEDNOTLIVÝM OTÁZKÁM
- Otázky k ústní zk. z vývojové psycholpgie 9. – 12….
- Otázky k ústní zk. z vývojové psycholpgie 1. – 8.
- POZNÁVACÍ PROCESY=kognitivní
- Tři typy konfliktů:
- Problematika charakteru a vůle
- Vlastnosti nervových procesů
- TEMPERAMENT
- SCHOPNOSTI
- A. Maslow-Američan, humanistická psychologie
- OSOBNOST
- VĚDOMÍ
- GESTALLT PSYCHOLOGIE
- Adler, Jung, Pavlov, Bechtěrev, James
- Psychologický ústav, Zikmund Freud
- Rozlišování mezi prostředky a konci
- Kontinuální svěžest chápání
- Vyčlenění (odloučení)
- Účinnější percepce reality
- Důraz na hledání efektivní životní cesty
- Cesty k efektivnímu sociálnímu a osobnostnímu zako…
- 7 kroků zvyšování protistresové odolnosti
- Vyrovnání se se stresem
- Ovládání stresu – magement stresu
- Zvládání stresu
- Předcházení stresu
- Zátěž (stres)
- Interkulturní vyjednávání
- Interkulturní trénik
- Interkulturální komunikace a vyjednávání
- Podniková etika
- Podniková identita
- Globální podniková kultura
- Podniková kultura a řídící procesy; národní podnik…
- Snaha o maximální efektivnost fungování podniků na…
- Podnik jako sociální a kulturní systém
- Strukturní změna
- Sociální role nositelů změny
- Organizační změna
- Typologie podnikové kultury
- Změna podnikové kultury
- Nejvyšší úroveň tvoří jednoznačně viditelnou a cíl…
- Podniková kultura je vzorec základních a rozhodují…
- Podniková kultura tedy není jen velkolepá průmyslo…
- Podniková kultura
- Psychologie a sociologie v obchodní činnosti
- Koncepce a systém práce s lidmi v podniku
- Ovlivňování v pracovním procesu
- Druhy komunikace
- Interakce a komunikace
- Řídící pracovník – manažer
- Lidé v organizaci
- Kontingenční teorie řízení
- Psychologické a sociologické poznání je důležitým …
- Předmět a vývoj manažerské psychologie a sociologi…
- Dotazování se dále může dělit podle toho, na koho …
- Základní techniky sociologického a sociálně psycho…
- Techniky pozorování
- Techniky získávání údajů o sociálních jevech sociá…
- Empirický a sociologický výzkum
- Metodologické přístupy sociologie ke studiu sociál…
- Motivační program a jeho souvislosti
- Dynamika motivace
- Obecné teorie motivace
- Individuální orientace – skupinová orientace
- Motivace lidského chování a pracovního jednání
- Škola sociotechnické organizace
- Technotornní teorie aj.
- Historický vývoj
- Sociologie práce
- Nezaměstnanost
- Práce jako sociální proces
- Sociální hodnoty
- Sociální skupina a pracovní skupina
- Sociální změna a mobilita
- Utváření a dynamika osobnosti
- Pětifaktorový model osobnosti = Big five, OCEAN
- Temperament
- Humanistická psychologie
- Cattell – 16 osobnostních faktorů
- Dynamika osobnosti
- PSYCHOLOGIE A SOCIOLOGIE V ŘÍZENÍ FIRMY
- Základní schéma komunikačních procesů
- Hledisko oblíbenosti
- Sociální psychologie práce
- Profesiografický rozbor
- Psychologie práce
- Specifické teorie motivace pracovního jednání
- Obecné teorie motivace
- Poruchy osobnosti
- Profilující vlastnosti osobnosti
- Struktura osobnosti
- Psychologie osobnosti
- Zaměření a formy psychologie poznávání
- Behaviorismus
- Počátky psychologie
- Další technika nese název: Vlastní a cizí chyby
- Technika – Místo po mé pravé ruce, je volné
- Využití psychosociálních her v praxi
- Psychosociální hry a jejich cíl
- Důležité je rozlišení formálních a neformálních so…
- Struktura malé skupiny
- Konformismus bývá interpretován jako poslušnost
- Skupinové procesy
- Skupina a její význam
- Proč si lidé hrají?
- Hry pro zlepšení vztahů v malé skupině
- JOHN W. THIBAUT a HEROLD H. KELLEY aj.
- MODERNÍ SOCIOLOGICKÉ ŠKOLY A SMĚRY
- KRITIKA MODELŮ Z 50. LET
- TEORIE MANŽELSKÉ RODINY
- ROBERT F. BALES
- VELKÉ TEORIE 50. LÉTA 20. STOLETÍ
- SOCIOLOGIE RODINY ČR
- NA ZÁKLADĚ MONOGRAFIÍ VYTVOŘIL FRÉDÉRIC LE PLAY 3 …
- ÉMILE DURKHEIM, FRÉDÉRIC LE PLAY
- SOCIÁLNÍ KRITIKOVÉ A REFORMÁTOŘI
- TEORIE RODINY
- MODERNÍ- DNEŠNÍ RODINA
- J. HAJNAL (1965)- dva základní historické modely r…
- Z ROZDÍLŮ VYPLÝVAJÍ DALŠÍ ODLIŠNOSTI
- HISTORICKÝ VÝVOJ RODINY A MANŽELSTVÍ
- SOCIOLOGIE RODINY
- Fáze rodičů, jejichž dítě nesplňuje jejich očekává…
- DYSGRAFIE, DYSPINXIE, DYSKALKULIE
- David Wechsler – 1.IQ test pro dospělé
- Modely determinantu školního výkonu
- Předpoklady predikce školního výzkumu
- Experimentální přístup (Virginia Satir)
- Paradigma = způsob uvažování o problému
- Patopsychologie
- Koncepce enviromentální výchovy
- Sociální prostředí
- Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí
- ZDRAVÁ ŠKOLA
- Projekt Zdravá škola
- Daltonská pedagogika aj.
- ALTERNATIVNÍ MOŽNOSTI VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
- Program „Dokážu to?“
- Vzdělávací program „Začít spolu“ (Step by Step)
- Otevřené vyučování
- Výchovné otázky v alternativním školství
- Vývoj vztahů mezi školou, rodinou a veřejností
- Funkčnost rodiny
- Rodina jako výchovný činitel
- Etapy profesionální orientace
- Profesně pracovní způsobilost člověka a její eduka…
- Znaky pozitivního klimatu třídy
- Utváření klimatu ve školní třídě a výchovné skupin…
- Cílem tělesné výchovy je pohybově a tělesně kultiv…
- Tělesná kultura a tělesná výchova
- Umění = základní, vůdčí prostředek estetické výcho…
- Krása a umění jako prostředky výchovy
- Skupinová dynamika šikanování
- Aktéři šikany
- Agrese a šikana jako výchovné problémy
- Intenzita poruchového chování – 5 stupňů dle Bower…
- Poruchy chování žáků a jejich náprava
- Dramatická výchova ve školní a mimoškolní činnosti…
- Druhy kázně
- Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické …
- Vztah učitele a žáka – podstata partnerství spočív…
- Autorita v edukačních souvislostech
- Sebereflexe
- Výchovné činnosti třídního učitele a sebereflexe u…
- Mravní vývoj
- Mravní výchova dětí školního věku
- Adaptace na sociální prostředí
- Situační pojetí výchovy
- Výchova
- Výchova k hodnotám a hodnotová orientace
- Výchovné působení výuky
- Teorie a metodika výchovy – pojetí předmětu
- Cíle – co chci, čeho zamýšlím dosáhnout
- Tématický plán učiva
- Projektování výuky a příprava učitele na vyučování…
- Evaluace výuky a práce školy
- Některé pojmy z oblasti třídního managementu
- Poradenské orgány ředitele školy
- Organizační struktura školy
- Management školy
- Inspirace: Stadium nezaujatého hledání podnětů, ná…
- Tvořivost neboli kreativita
- Výchova k tvořivosti…
- Pojmy EV
- Role EV při formování osobnosti
- Motivace v EV
- Obsah ekologické výchovy
- Ekologická výchova na 1. stupni ZŠ
- Hlavní cíle a zásady Zdravé školy
- Základy pro zdravý život se vytvářejí již od naroz…
- Tělesná a zdravotní výchova
Mohlo by se vám líbit...