Poradenské orgány ředitele školy
Poradenské orgány ředitele školy
Pedagogická rada – jejími členy jsou všichni pedagogičtí pracovníci školy. Koná se obvykle 4-6krát ročně
Předmětové komise – jsou metodické poradní orgány, které může ředitel ustanovit pro zajištění odborné a metodické úrovně výuky v rámci jednotlivých vyučovacích předmětů (např. komise cizích jazyků, společenskovědních disciplín atd.)
Provozní rady – zde se řeší záležitosti týkající se všech zaměstnanců, hlavně otázky ekonomické, bezpečnosti práce atd.
Rozšíření vedení školy (kolegium, grémium) – jeho členy obvykle jsou:
zástupci ředitele
výchovný poradce, popř. školní psycholog
vedoucí předmětových komisí
vedoucí školní jídelny, ekonom školy
Školní samospráva – jde o orgány složené ze zástupců tříd školy (např. žákovská rada, studentský parlament)
Povinná dokumentace škol je stanovena zákonem:
Rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku
Evidence žáků školy (školní matrika)
Protokoly o přijímacích zkouškách, o komisionálních a závěrečných zkouškách
Vzdělávací program
Výroční zprávy, zprávy o vlastním hodnocení školy
Třídní knihy
Rozvrh hodin
Školní řád
Záznam z pedagogických rad
Kniha úrazů
Protokoly o provedených kontrolách a inspekčních zprávách
Hospodářská dokumentace a účetní evidence
Personální a mzdová dokumentace
Management třídy
= teorie řízení pedagogického procesu – zabývá se řídící činností učitele ve vyučování i mimo ně
Být dobrý učitel znamená být i dobrý manažer, ovšem s podmíněním efektivního fungování všech ostatních součástí učitelovy role.
Třídní management můžeme charakterizovat jako proces vytváření podmínek příznivých pro zapojení žáků do třídních aktivit.