Dotazování se dále může dělit podle toho, na koho se obrací a jaké je jeho zamíření
Dotazování se dále může dělit podle toho, na koho se obrací a jaké je jeho zamíření. Pak se hovoří o spotřebitelském výzkumu, mediálním výzkumu, průmyslovém výzkumu a dalších.
Dalším kritériem členění dotazovacích technik je i počet témat. Monotematickým výzkumům se obvykle říká speciální výzkumy. U výzkumů, kde je spojeno několik vzájemně nesouvisejících témat, jde zpravidla o omnibusová Setřeni. Ta jsou úsporným řešením, pokud stačí k jednotlivým tématům položit jen několik relativné jednoduchých otázek. Bývá to obvykle v situaci, kdy podrobný speciální výzkum byl už dříve proveden a k dobře zmapovanému výzkumnému problému je třeba doplnit dalši dílčí informaci nebo zjistit změnu v čase, tj. vývoj, který nastal od posledního zkoumáni.
Dotazování lze členit také podle toho, zda se výzkumy provádějí u souboru respondentů jednorázové či opakované. Běžnější je požadavek na jednorázová šetřeni. Měně často se vyskytuje požadavek na to, aby stejní respondenti byli dotazováni opakovaně. Soubor respondentů opakovaně dotazovaných se označuje jako panel.
Panely se využívají např. v mediálních výzkumech, vtzv. peoplemetrových méřeních sledovanosti televizních stanic. Technická zařízení záznamu spuštěni a vypnutí televizoru označovaná jako peoplemetry se rozdávají pečlivě vybraným rodinám, které musí splňovat velmi přísná kritéria reprezentativnosti. U nás byl takový panel poprvé vytvořen v červnu 1997 a tvoří jej 600 domácnosti. Panel těchto domácností nemá však neomezenou trvanlivost.
Pozorování
Experiment
Analýza věcných skutečností
• analýza dokumentů
• analýza fyzických stop
• Obsahová analýza
• Případové studie