Vztah učitele a žáka – podstata partnerství spočívá:
Vztah učitele a žáka – podstata partnerství spočívá:
a) pozitivní přístup k výchově,
b) individualizace (různost tempa, úrovně vědomostí)
c) vlídná náročnost,
d) podporování sociálních dovedností (mluva bez vulgárních slov),
e) variabilita,
f) svoboda,
g) kooperace,
h) hravost,
ch) vlastní zkušenost a aktivita,
i) smysluplnost a srozumitelnost,
j) integrace učiva a výuky v tématických celcích
Svoboda – hlavní atribut demokracie, ve škole to znamená, že žák může projevit svůj názor.
Každá míra svobody je vždy spojena s jistou mírou odpovědnosti a povinnosti.
Vnitřní řád školy:
– základní a tradiční prostředek výchovy ke školní ukázněnosti
– souhrn pravidel a pokynů, které jsou závazné pro žáky příslušné školy
– školní řád má být stručný, výstižný a přehledný