Reliabilita dotazníku
Reliabilita dotazníku
* Závisí na více vlastnostech
* Jednou z nich je vnitřní konzistence
* Je tím vyšší, když obsahuje více otázek, které se ptají na tutéž informaci
Délka dotazníku
* Taková, abyste získali všechny potřebné údaje, NE DELŠÍ
* Dlouhý dotazník unavuje, odrazuje, vyplnění je odbýváno
* Max. 30 min.
* Poštou zasílané — max. 15. min.
* U mladších dětí ještě kratší
* Délku určíte na konkrétním vzorku respondentů — předvýzkum
* Když dotazník respondenty velmi zajímá,vyplňují i dlouhý lehce
* Délka závisí i na schopnostech respondentů => různá návratnost
* Poměr počtu odeslaných dotazníků k počtu vyplněných a vrácených
* Min. 75%
* Uvažovat o složení respondentů, kteří dotazník vrátili
Průvodní dopis
* Dobře ho naformulovat
* Zdůraznit důležitost tématu a odpovědí respondenta Psát o výzkumu, ne o diplomové práci
* Uvést, že vyplnění trvá 15 min. a musí tolik také trvat (ne více)
* Dát poštovní známku do obálky — zvyšuje to návratnost X dnes se dotazníky administrují přes Internet
10. Didaktický test Co je to didaktický test?
n často chápán jako krátká písemná zkouška, při níž žák odpovídá výběrem z nabídnutých variant odpovědí
n nástroj systematického zjišťování (měření) výsledků výuky
n zkouška, orientující se na objektivní zjišťování úrovně zvládnutí učiva u určité skupiny osob
n navrhován, ověřován, použit, hodnocen a interpretován podle určitých, předem stanovených pravidel
n jeho vlastnosti jsou validita, reliabilita, praktičnost, obtížnost, citlivost