PSYCHOLOGIE PEDAGOGIKA – kompletní obsah_4:
- Rodina
- Vrstvy náboženství
- Prvky náboženství
- Obecná charakteristika pojmu náboženství
- Biologická determinace psychiky
- Mladší fyzikové
- Atomisté
- Herakleitos z Efezu
- Eleaté
- Pythagorejci
- Milétská přírodní filozofie
- Předpoklady vzniku řecké antické filozofie
- Pojetí demokracie v díle T. G. Masaryka
- Demokracie jako forma vlády
- Sociální mobilita
- Sekundární skupiny
- Metody psychologie
- Vznik psychologie jako vědy
- Masová komunikace
- Prvky kultury
- Obsah a předmět pojmu sociologie
- Ekonomické sféry
- Základní ekonomické pojmy
- Obsah pojmu ekonomie
- Campanella, Grotius, Spinoza…
- Nicolo Machiavelli, Thomas Hobbes, Thomas More
- Aristoteles
- Sokrates, Platon
- Formy státu
- Znaky státu
- Obsah pojmu stát
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Maturitní otázky
- Skupiny práv
- EVROPA
- Vývoj lidských práv
- Lidská práva
- Johann Gottlieb Fichte
- Kritika praktického rozumu
- Transcendentální analytika
- Kritika čistého rozumu
- Immanuel Kant, kategorický imperativ
- Charles Louis Montesquien, Jean Jacques Rousseau
- Francois Maria Arouet
- Francouzské osvícenství ( 17. – 18. stol. )
- Gottried Wilhelm Leibnitz
- KARTEZIÁNSTVÍ
- Racionalismus
- David Hume
- George Berkeley
- John Locke
- Francis Bacon
- Anglický Empirismus
- Vznik exaktních věd – pokračování
- Vznik exaktních věd
- Šíření Renesance a Humanismu v záalpských zemích
- Renesance
- Pozdní ( 14. až 15. stol. )
- Tomáš Akvinský
- Vrcholná ( 13.stol. )
- Realisté, nominalisté
- Scholastika – raná ( 8. až 12. stol. )
- Scholastika ( 8. až 15. stol. )
- Systematika
- Tertulián
- Formování středověké filozofie – patristika
- Novoplatonismus
- Stoicismus
- Eklekticismus
- Skepticismus, Epikureismus
- Helénské období
- Stát, logika
- Učení o pohybu – Aristoteles
- Aristoteles
- příprava vládců a strážců – Platón
- Platónova státověda
- Vznik filozofických systémů
- Socrates
- Antropologický obrat
- Jižní Itálie
- Elejská škola – Eleá
- Pythágoryjská škola – Krotón
- Efesos – žádná škola
- Předsokratovská filozofie
- Klasifikace filozofických věd dle otázek
- Proč filozofie vznikla v Řecku?
- Úvod do filozofie
- NACISMUS, NACIONALISMUS, KOMUNISMUS
- TOTALITA, FAŠISMUS
- KŘESŤANSKÁ SOCIÁLNÍ NAUKA, SOCIALISMUS
- KONZERVATISMUS
- LIBERALISMUS
- Ideologie, názory…
- VOLBY DO SNĚMOVNY
- VOLEBNÍ SYSTÉMY
- Volby, volební systémy
- Nátlakové ( lobbystické ) skupiny
- VÝVOJ
- Rozdělení – podle politických ideologií
- POLITICKÉ STRANY, VOLBY
- V 50tých letech byly přijaty zákony o existenci no…
- Druhá etapa: 1918 – 1992
- Ústavní vývoj ČR
- Hlava VI. – VIII.
- Hlava IV. -. V.
- Hlava III.
- Hlava II. – pokračování
- Hlava I. – II.
- Ústava
- Právní geografie
- Právní odvětví
- Legislativní proces
- Základní právní pojmy
- STRUKTURA STÁTU
- STÁTNÍ ORGÁNY
- FORMA VLÁDY
- Vznik státu
- VÝKONNÁ MOC
- VZNIK STÁTU A PRÁVA
- Vlastnosti seberegulační
- Vlastnosti výkonné
- Vlastnosti vztahově postojové
- Vlastnosti dynamické
- Psychologie osobnosti
- Individuální zvláštnosti citů
- Klasifikace emocí
- Panika
- Fobie
- Stres
- Zátěžové situace
- Psychické stavy
- Paměť
- Inteligence
- Kognitivní psychologie
- Představivost – PŘEDSTAVA
- Obecná psychologie – poznávání
- Struktura skupiny
- Klasifikace davu podle Le Bona
- PSYCHOLOGIE DAVU
- Kritéria sociální skupiny
- Sociální skupiny – charakteristiky, psychologie da…
- Paralingvistika
- VERBÁLNÍ KOMUNIKACE
- Anatomie setkání
- Mimika
- Sociální komunikace a její formy
- Sociální role a sociální status
- Sociální percepce
- Sociální učení
- Sociální potřeby
- Výsledky socializace
- Socializace a její průběh
- FAKTORY SOCIÁLNÍ
- FAKTORY BIOLOGICKÉ
- PSYCHOLOGICKÉ OBORY Psychologie se dělí na 3 disci…
- 1879 Wilhelm Wundt založil první psychologickou la…
- Úvod do psychologie
- Skryté kurikulum hodnocení
- Vedle mluveného slova patří k nejpoužívanějším pro…
- Skryté kurikulum jazyka
- James (1968) pak ve své stati poukazuje na některé…
- Skryté kurikulum organizace instituce školy
- Školní třídy
- Školní budovy
- Obsah skrytého kurikula
- Jak uvádějí Potsman a Weingartner (1971) ve své pr…
- Definice skrytého kurikula
- Skryté kurikulum
- Skrytá poselství rozvrhu
- Znalosti
- Možná diskuse a analýza výzkumu rozvrhu
- Zadání výzkumu rozvrhu
- Rozvrhy
- Oficiální kurikulum
- Obsah kurikula
- Slovenský pedagog Štefan Švec vymezil v roce 1995 …
- Kurikulum
- Učitelovo očekávání a jeho následné jednání je pro…
- Podle křestního jména, podle rukopisu a fyzické př…
- Podle vzhledu, podle pohlaví
- Typizace
- Škola jako společenská instituce se svojí sítí soc…
- Etiketování a typizace
- V obou řádech – formálním i neformálním – se také …
- Obě organizační možnosti, tedy formální a neformál…
- Existenci formálního a neformálního řádu si můžeme…
- Další pokus se týkal skupiny 14 mužů
- Skryté kurikulum
- Co můžeme tedy očekávat od školy
- Ve výchovném vyučování vidíme cíl dobré školy v po…
- Obecně může platit, že vědomí určitého stejného ob…
- Znaky dobré školy
- Protože se životně důležité smyslové prožitky usku…
- Dobrá škola
- Škola je institucí a zařízením s mnoha funkcemi
- Dobrá škola
- Zastavíme se krátce u prvních dvou, jak je pojímá …
- Manifestní a latentní funkce
- Vzhledem ke středovému postavení školy ve společno…
- Podívejme se na funkce školy, které vyplývají ze s…
- Selekční a integrační funkce
- Funkce školy
- Profesní umístění jedince
- Činitel ekonomického rozvoje
- Činitel společenských změn a inovací
- Škola a její funkce
- Komunikace činy
- Neverbální komunikace
- Verbální komunikace
- Komunikace
- Socializace pro povolání má dvojí funkci
- Socializace v povolání
- Při realizaci programů za pomocí peer aktivistů pl…
- Funkce emocionální a sociální
- Funkce socializační a funkce sociální ochrany
- Do dvanáctého nebo třináctého roku věku dítěte pře…
- Peer – groups ve škole
- Proti alternativnímu hnutí lze také uvést některé …
- Podle A.Conzeho (1982, s. 332) mají alternativní š…
- Alternativní školy
- V posledních letech se diskutuje o tom, jak má vyp…
- Uveďme ještě jeden pohled na zdroje, které ovlivňu…
- Školní socializace
- Alternativních pokusů a pohledů na „dobrého rodiče…
- Vztah rodičů a školy
- Nemůžeme čekat, že škola pozitivně ovlivní všechny…
- Negativisté a pozitivisté vidí dnešní děti takto:
- Multikulturní vlivy
- Nepevné postojové orientace
- „Život z druhé ruky“
- Dětství
- Finanční možnosti jednotlivých rodin se však neodr…
- Majetkové rozdíly dětí
- Majetkové rozdíly dětí
- Majetkové rozdíly dětí
- Emoční funkce rodiny
- Ekonomická a biologická funkce rodiny
- Výchovná funkce má svoji specifickou podobu
- Typologie rodiny z pohledu její výchovné funkce:
- Výchovná funkce rodiny
- Funkce rodiny
- Claessens (1962, s.92) rozděluje socializační proc…
- Rodinná socializace
- Skupina referenční
- Skupina vlastní a cizí
- Skupina primární a sekundární
- Skupina formální, skupina neformální
- Typologie a klasifikace sociálních skupin
- Základní znaky, které musí mít sociální skupina
- Sociální skupina
- Výchova, vývoj a zespolečenštění jsou tedy tři zák…
- Socializace
- Sociální kapitál
- Dominantní sociální vrstvy se snaží výhody struktu…
- Pierre Bourdieu
- Rabušicová (1991) vyjmenovává několik znevýhodnění…
- Jazykový kód
- Typ zaměstnání rodičů
- Basil Bernstein
- Uvedené perspektivy interakcionismu se nám mohou j…
- Prvotní otázka etnometodologů je tedy standardní
- Harold Garfinkel
- Erwing Goffman
- George Herbert Mead
- Socializace
- Podstatné znaky symbolického interakcionismu
- Teorie symbolického interakcionismu
- Krátce se můžeme zastavit ještě u jedné koncepce k…
- Zmínit můžeme například knihu Ivana Illicha Odškol…
- Spor mezi konsensem a konfliktem je letitý
- Teorie konfliktu (Marx, Illich, Freire)
- Jaké jsou tedy hlavní postuláty funkcionalismu?
- Robert Merton (1910)
- Integration
- Z hlediska této koncepce jsou poruchy a odchylky d…
- Talcott Parsons
- Teorie strukturálně funkcionalistické
- Sociologické směry
- Učení
- Učení
- Vzdělání
- Sociologický výklad základních pedagogických pojmů…
- Devět hlavních témat sociologie výchovy, jak je vi…
- Devět hlavních témat sociologie výchovy, jak je vi…
- Vybrané oblasti sociologie výchovy
- Vybrané oblasti sociologie výchovy
- V současnosti je sociologie výchovy rozvíjena před…
- A co čeští autoři – klasici?
- Vzhledem k tomuto významu výchovy zaujímá Durkheim…
- Sociologie výchovy a klasikové sociologie
- V Pedagogickém slovníku (1998) autoři definují soc…
- Sociologie výchovy je disciplína sociologie
- Vymezení sociologie výchovy
- Sbližování pedagogiky a sociologie výstižně popsal…
- Sbližování sociologie a pedagogiky
- Sociologie je multiparadigmatická věda
- Sociologie patří k nejmladším vědám
- Nejjednodušeji a tedy nejvýstižněji lze chápat soc…
- Sociologie výchovy
- Tradiční teorie vyučování
- Tak můžeme uvést příklady jako jsou koncepce exkur…
- Taková je tedy alespoň v obrysech naznačená objekt…
- Andragogická didaktika má před sebou své Himaláje
- Edukace dospělých
- Živá je minulost didaktiky
- Další možnosti andragogické didaktiky
- Akční (vývojově starší), nepředpokládající operace…
- K projektu bývá připojena příloha se soupisem vhod…
- Podklady k edukaci
- Funkční dominanta
- Didaktický management se zabývá přípravou
- Didaktický management
- Inovace
- Praktický kurs uměleckých technik
- Výcvikový kurs
- Kurs vysokoškolského typuje složená organizační fo…
- Kurs středoškolského typuje složená organizační fo…
- Přednáškový cyklus (II návazný)
- Přednáškový cyklus (I nenávazný či formální)
- Exkurze
- Seminář
- Beseda
- Individuální konzultace
- Instruktáž
- Lekce je základní jednotkou kurzu
- Některé příklady organizačních forem
- Vpředu uvedené členění se vztahuje k edukaci příle…
- Organizační formy edukace se člení na jednoduché
- Členění formální organizace
- Organizační formy
- Výhledy dalšího rozvoje
- A nejen to, Subjekt řízení nárokuje v chodu instit…
- Řízení instituce
- Vnitřní kritéria
- Vnější kritéria
- Typologie
- Institucionalizace jako pojem
- Tvář institucí
- Základ soustavy činností
- Příprava reprodukce nového cyklu činností
- Subjektivní hodnocení je záležitostí pořadatele a …
- Zjišťování účinnosti edukačního působení
- Edukační působení
- Organizace edukačních procesů
- Tvorba programu
- Skladba činností
- Programátor je dalším článkem soustavy organizační…
- Provozní funkce
- Funkční vrstvy
- Organizační prvky – funkce
- Účinek edukačního působení je objektivně založen p…
- Edukační situace
- Organizační forma
- Edukační příležitost může být chápána jednak jako …
- Zřetel k účastníkovi a sociálnímu prostředírovněž …
- Edukační příležitost
- Lokální integrace zájmů je nezastupitelným prvkem …
- Lokální integrace zájmů
- Skladba formálních předpokladů
- Organizační základy edukace dospělých
- Autor, novátor, zlepšovatel musí i v tomto případě…
- Propaganda záleží ve vytváření vztahů posluchačů
- Vidíme, že už jen několik namátkových příkladů uka…
- Jednotlivec může na svém pracovišti vyvolat realiz…
- Převod výsledků sebevzdělávání do praxe
- Sebevzdělávání součástí distančního vzdělávání
Mohlo by se vám líbit...