K projektu bývá připojena příloha se soupisem vhodné literatury a adresy lektorů
K projektu bývá připojena příloha se soupisem vhodné literatury a adresy lektorů. Zpracováním projektu postupuje příprava edukace na vyšší systémo¬vou úroveň. Projektem jsou vytvářeny podmínky pro systematické edukační působení. Projekt se rozšiřuje mezi účastníky jako nástroj racionalizace jejich příprav. Na základě projektuje pak možno hodnotit celou akci, nikoliv tedy jen podle dojmů jednotlivců. Účastníci oceňují učební plán s výměrem počtu hodin pro jednotlivé tématické celky, termín plnění studijních úkolů, předklá¬dání písemných prací aj. Čím lépe zpracovaný projekt instituce předkládá, tím spíše může zvyšovat celkovou úroveň edukace. Účastníci přistupují ke svým úkolům lépe připraveni. Organizační (administrativní) pracovníci sni¬žují pomocí projektu možnosti provozních omylů, neboť mohou s předstihem a bez drobných nedorozumění vytvářet příznivé formální a materiální pod¬mínky edukace. Rozvrh hodin, předkládaný obvykle samostatně, má pak žá¬doucí trvalou platnost po celou dobu trvání akce.
Lektorská příprava vychází z priorit příprav edukace. Lektor je hlavním článkem těchto příprav. Nejsou-li rozvinuty podmínky přípravy lektora, sni¬žuje se úroveň kvality přípravy. Ta závisí na podmínkách andragogicko-di-daktických, organizačních a informačních. Organizačním problémem lektor¬ské přípravy je absence stálých lektorů v mnohých edukačních centrech. Ved¬le sebe působí lektoři sice připravení, avšak mnohdy bez sociálních vazeb s účastníky, dále učitelé ze škol s návyky řízení školní mládeže, nepřipravení amatéři i specialisté z výroby i provozu, zaměňující edukaci s firemním říze¬ním. Didaktický management tedy není ani zde postradatelný.
Lektorská příprava nezačíná názvem akce, ale jejím cílem. Cíl, lépe cílovou strukturu má formulovat alespoň rámcově subjekt edukace, to jest edukační centrum. Cíl je tu nástroj řízení lektora a po rozpracování je nástrojem řízení edukačního procesu. Existuje dvojí pojetí řízení: