Autor, novátor, zlepšovatel musí i v tomto případě vytrvale pracovat, jak byl dosud zvyklý
Autor, novátor, zlepšovatel musí i v tomto případě vytrvale pracovat, jak byl dosud zvyklý. Podílí se na vypracovávání důvodových zpráv a návrhů na opatření, přinejmenším k nim dodává vyžádané podklady, rozpracovává realizační část své myšlenky, získává a šíří informace o své věci nejen v organizaci, ale i mimo ni.
Metody a techniky sebevzdělávání, pravidelný pracovní rytmus, dovednosti intelektuální i senzomotorické se znovu uplatní. Stává se, že různé schvalovací orgány vyžadují stále nové a nové dílčí pohledy, že materiál dosud shromáždě¬ný neodpovídá požadavkům, které bývají rozdílné podle stupně řízení i odbor¬ného přístupu.
Bez konečného souhlasu příslušných míst, bez zahrnutí potřebných opatření do plánu, bez finančního a materiálového krytí aj. se nové řešení neuplatní.
Proto má pracovník pokračovat v dalším sebevzdělávání takovým způsobem, aby v konečné fázi dovedl své myšlenky konkretizovat, vyložit je po stránce ideově odborné a využít své zkušenosti i zkušeností spolupracovníků ke zdaru konečného díla.
Neboť z výsledků sebevzdělávání má mít užitek nejen ten, kdo se sebevzdě¬lává, ale i celá společnost.
Stručné shrnutí
Každý, kdo studuje, ví o jednom problému zcela určitém: že bude muset jednou složit účty z toho, čemu se naučil. Ať již ústně či písemně, graficky nebo s využitím výpočetní techniky, ať již demostrací nebo tvůrčími čin¬nostmi. A ví také, že kvůli tomu bude muset včas opakovat, co již nastudo¬val, aby dosáhl svého cíle. Už jen zvolit způsoby opakování, uskutečnit je v příslušném čase, odpovídat přiměřeně na důmyslné otázky je liodno oce¬nění. Ale ještě více je nutné uskutečnění získaných vědomostí v životě, je¬jich zavedení do praxe. Tady už někdejší student prostě musí umět všech¬no, co sám chtěl.