Subjektivní hodnocení je záležitostí pořadatele a účastníků
Subjektivní hodnocení je záležitostí pořadatele a účastníků, tedy i lektora. Zakládá se na charakteristice akce, ohlasu, jaký měla u účastníků. Nejde tu o vlastní analýzu, ale spíše o klasifikaci postojů, názorů a mínění o akci, které slouží k prvotní orientaci. Tyto činnosti jsou důležité zejména svou kvantitou. Nemohou suplovat hodnocení vyššího typu. Objektivní analýza je opět jiným typem činnosti. Rozvíjí se na vědeckém základě, operuje s předem danou hie¬rarchií prostředků, má svou vlastní technologii i techniku. Objektivně analytic¬ké činnosti jsou činnostmi týmovými, zatímco činnosti předchozí jsou individu¬ální. Objektivní analýza účinnosti edukačního působení vychází ze stavu před akcí, porovnává jej se stavem po akci a snaží se postihnout a vysvětlit změny osobnosti účastníků edukace. Lze soudit, že za daného stavu věci jsou pro ná¬sledující etapu příprav reprodukce celého cyklu činností důležité všechny uve¬dené způsoby zjišťování účinnosti edukace. K povaze věci v současnosti však už patří, že příčinné souvislosti nejsou rozvinuty a že návaznost příprav repro¬dukce celého cyklu činností na výsledky zjišťování je spíše hypotetická.