Navozované {stimulované, vyvolávané) prožitky jsou dalším samostatným funkčním celkem
Navozované {stimulované, vyvolávané) prožitky jsou dalším samostatným funkčním celkem. Ten může korespondovat s estetickovýchovnými prvky edu-kace dospělých. Tématický celek, zahrnující i expozici esteticky cenných hod¬not, nemůže být realizován pouze racionálními cestami. Má-li zpřístupňovat esteticky cenné hodnoty (hodnotové prioriy, umělecké výtvory, procesy jejich vnímání aj.), užívá takové prostředky, které mohou aktivně a účinně působit na tvorbu odpovídajících psychických aktivit účastníka. Didaktika upozorňuje na individualizované kombinace racionálních a emocionálních prvků edukace. K celkovému obrazu expozice tématického celku patří též demonstrované před¬měty, jevy a procesy, zahrnované do rámce jiných funkčních celků. Řazení de¬monstrací do expozice je návazné, využívající konkrétní i symbolické názorné prvky. Demonstrované komponenty nejsou izolované, samoúčelné -pomáhají strukturovat jiné komponenty tématického celku. Jejich úloha je obdobná jako úloha vložených autonomních bloků, obsahujících např. citace, pravidla, různé odkazy aj. Za částí vložených bloků lze počítat i spontánní vstupy účastníků, operativní dialogy, faktické připomínky a další projevy iniciativy. Expozice se jimi konkretizuje, prohlubuje i zpětnovazebně dokresluje. Týká se to i opera¬tivnímanipulace s obsahem. Taje vyjádřena např. příležitostným opakováním nebo ověřováním, dílčím shrnutím, taxativní instrukcí, případně studijní informací. To všechno patří k obsahu tématického celku, který je chápán v širším pojetí. Toto širší pojetí je užitečné i pro interpretaci specifik, jimiž se může andragogika ve svých aplikacích rovněž zabývat.