Skupinová výuka je racionální formou normovaného sebevzdělávání
Skupinová výuka je racionální formou normovaného sebevzdělávání. Nastu¬puje tam, kde se vyskytne skupina zájemců o společné téma, výměnu zkušenos¬tí aj. Počet frekventantů je libovolný, nejnižší počet je 3. Skupinovou výuku navrhuje odborný konzultant nebo pedagogický vedoucí k realizaci případ od případu. Cíle výuky vyplývající z pedagogických dokumentů.
Instruktáž je příležitostná forma individuálního nebo skupinového výchovně vzdělávacího působení. Realizuje ji pedagogický pracovník na vyžádání k sjed¬nanému specializovanému cíli podle aktuálních potřeb frekventantů.
Konzultace je forma styku frekventantů s pedagogickým pracovníkem. Frek¬ventant žádá od konzultanta v případě potřeby rady, pokyny, odpovědi na shro¬mážděné dotazy, doporučení ve studijních otázkách aj. Konzultace mohou být individuální nebo skupinové.
Zápočet je organizační forma studijní prověrky, předepsaná (normovaná) pe¬dagogickým dokumentem. Má dvojí poslání – ověřit stav studia a schopnosti frekventanta předstoupit ke zkoušce. Zápočet uděluje oborový konzultant frek¬ventantovi v termínu podle dohody a na vyžádání frekventanta. Schopnosti frek¬ventanta ověřuje konzultant podle potřeby i opakovaně. Absolutorium zápočtu je podmínkou připuštění ke zkoušce.