HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 4.
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY4.
PŘEDMĚT SOP
B. KRAUS
– jde o pedagogiku, tedy předmětem zkoumání musí být výchovný proces
2 okruhy problémů:
1. sociálně pedagogická prevence
– teoretická analýza oblasti výchovy, kde prostředí je dominujícím faktorem působícím na rozvoj osobnosti
– rodina, lokalita, vrstevníci, společ. organizace
2. sociálně-pedagogická terapie
– výchova, či převýchova lidí těžce zařaditelných
– nápr. zařízení, výchovné ústavy, léčebny…
O. BALÁŽ
– řeší vztahy jedince a společnosti
– podílí se na vymezování cílů výchovy
– zkoumá výchovné aspekty ped. procesu
– přispívá k utváření a rozvoji osobnosti
Z. BAKOŠOVÁ
– aspekt sociál. práce a hlediska, které nazýváme etopedická
– utváření výchovně hodnotných podnětů podle individuálních potřeb jednotlivců
– kompenzování nevhodných vlivů v souladu se soc. integrační pomocí
– má místo tam, kde rodina a škola ztratily svou funkci