HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 5.
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY5.
VOLNÝ ČAS A SOP
KRAS
– domnívá se, že volným časem se dostatečně zabývají jiné obory
– Němci se VČ zabývají dostatečně
2 směry:
1. organizované vyplnění VČ
2. volnost, iniciativa
ÚKOLY SOP
BAKOŠOVÁ
– upřesnit terminologii
– provést profesializaci a institucionalizaci SOP
– rozpracování metod
ÚKOLY
– popisovat, analyzovat a třídit prostředí
– prostředí podléhá dram. změnám
– změna životní filosofie
– svoboda všeho – myšlení, jednání…
– zkoumat jak poskytovat pomoc
– adaptování na těž. životní podmínky těm, kteří vyznačují rizikové chování
– rozvinout poradenskou činnost- bezplatnou
– dnes existují poradny, ale soukromé, které se platí
Zařazení v systému věd
1. hraniční disciplína mezi pedagogikou a sociologií – Přadka, Baláš, Bakošová
2. transdisciplinární obor – Klíma, Moucha
3. aplikovaná pedagogická disciplína – Koťa
ČESKÁ SOP
– stojí před úkolem, jak nově přistupovat ke svému předmětu a obsahu a přitom přijmout kriticky meziválečné a komunistické období