Strategie B (= Vyhýbání se konfliktům)
14 jedinec konflikt neřeší, řešení se vyhýbá
15 obcházení témat, které by mohly přejít do konfliktu
16 chybu dělají ti vedoucí pracovníci, kteří by zakazovali konflikty na pracovišti, není-li konflikt primárně řešen, může totiž potom mít latentní podobu
Kdy ji používat?
17 když je problém velmi banální (přechodné důležitosti) a vedle stojí mnohem důležitější problémy
18 jestliže potenciální škody vyplývající z řešení mohou převýšit výhody
19 když druzí lidé mohou řešit tento konflikt efektivněji
20 když se problém jeví jako symptom něčeho hlubšího
Strategie C (= Přizpůsobení)
22 přesný opak konkurence
23 strategie „Ty máš pravdu“
24 jedinec opomíjí vlastní zájmy, aby preferoval zájmy druhého
25 harmonické vztahy jsou důležitější než řešení konfliktu
26 používají málo sebevědomí jedinci
27 druzí mohou mou osobu využívat, vydírat
28 heslo „Znič nepřítele svou laskavostí“
Kdy ji používat?
31 jednoznačně tehdy, když má pravdu ten druhý
32 je-li problém mnohem důležitější pro něho než pro mě
33 jestliže by pokračující konflikt mohl poškodit naši větší a důležitější společnou věc