Adolescence
2 .představování
– opouštění od fantazmat nabývající denního snění, snění přes den je více reálnější, ale přesto je třeba si ponechat určitou míru denního snění
– snění se nám tedy objevuje hlavně přes noc kvalitní sny, které vznikají z prudkého rozvoje hormonů
– fantazijní
– konstruktivní
3 .myšlení
– druhým vrcholem myšlení je 26 rok života člověka a proto aby tento vrchol mohl vzniknout musí být položen základ, je tedy podstatně důležité co proto mladiství udělá
– filozofuje: vyvozuje myšlenky z myšlenek
– práce s obecnými a abstraktníma pojmy
– období formálních operací: vyvození soudů ze soudů, spojení abstraktního myšlení s logickým
– je schopen řešit problémy s více hypotézami, které si ověřuje
– má rozumový fakt najde si na argumenty kompromis — začíná tedy aplikovat logické operace bez závislosti na abstraktních soudech — zesiluje logické myšlení, které způsobuje kvalitnější a složitější myšlenkové operace
4.pamět‘
– je v plné míře úmyslná (učení se)
– schopnost pojmout více poznatků a pojmů
– opouštění mechanické paměti a využívání logické paměti
– se třídí podle zájmů – když mě to baví dobře si to pamatuji a jsem schopen toho pojmout co nejvíce
– měla by být práce s pamětí (učení obohacování osobnosti v každém věku)