V průběhu učení se jedinec přibližuje optimální podobě výkonu
– v průběhu učení se jedinec přibližuje optimální podobě výkonu:
• snižování počtu chyb
• zrychlování činnosti
• zlepšování kvality výsledků učení
• zmenšování únavy
– úspěšnost závisí na:
• metodě učení
• výsledcích předchozího učení
• motivaci
• vnitřních i vnějších podmínkách
Motivace
– z latinského movere = hýbat, pohybovat
– je souhrn činitelů, který jedince podněcuj, podporuje, aktivizuje, nebo naopak utlumuje a brzdí v určité činnosti či jednání
– motivace může být vzbuzována:
• vnitřními podněty (potřebami) – hlad…
• vnějšími pobídkami (incentivy) – chutná potrava, reklama, žádost, vyhrožování
– k základním motivům patří – potřeby, zájmy, návyky, hodnoty, postoje, přání, emoce, cíle, ideály