Školní Věk
city – vstup do školy ovlivňuje veškeré city (těšení x strach)
– děti se projevují vzrušivěji, nemají trpělivost, podráždění, povinnosti nástup vůle (stabilizuje se po 1/4 roce)
– začíná se projevovat dětská PRETVARKA – lež
sociální vztahy – z vyšších citů rozvoj citů INTELEKTUALNICH, ESTETICKYCH
– city PRATELSKE – MORALNI
hra – začínají začátky práce
– hry x práce (hodnota sama o sobě x práce až na konec)
– funkce – RELAXACNI (všechny psychické funkce, každý den)
– KOMPENZACNI (kompenzovat nedostatek pohybu)
– zachování DUSEVNI HYG. (uspokojení, příjemné pocity)
-druhy her-a) pohybové- individuální
– kolektivní
b) míčové- rozvoj soc. vztahů, jemné a hrubé motoriky…
c) konstruktivní- projev momentu a touhy po vytvoření
– okolo 10 až 11 roku detailismus
d) napodobivé- význam pro určování soc. rolí, rozvoj řeči
e) stolové- např. pexeso
f) intelektuální- např. křížovky