Školní Věk
NEPOSEDNOST A JINÉ PORUCHY VZNĚTLIVOSTI 
-D je nadměrně pohyblivě aktivní-hyperaktivní D na sebe přitahuje pozornost 
-má odlišné reakce v intenzitě a trvání 
-tělesné projevy + vnitřnístránka neurotické (netlumené) city prudké střídání 
-D má zhoršenou pozornost a vůli – mezery v paměti nezájem o učení 
-vliv na spánek – zvětšení únavy 
-ve školním období se projevují prohlubujícími vlivy zvýšených požadavků na D 
-možnost vyústění u D antisociálních projevů – šikana 
-příčiny – dědičné dispozice – genotyp 
              – porušení CNS ke kterému došlo v prenatálním, natálním, postnatálním období 
   – zvýšené duševní napětí – stres 
    – nedostatek ve výchově 
   – následek neurózy (tiky) 
-výchova – vést D k disciplíně a pravidelnosti v denním životě 
     – dbát na to aby se D zbytečně neunavovalo 
     – sebeovládání je neučit násilím a předčasně, ale postupně, klidně a důsledně 
     – zjednání R a učitelů získat přesvědčení že ho mají rádi 
KOMPLEX MÉNĚCENOSTI 
-možné příčiny – příliš úzkostlivá výchova R nebo přísná 
   – odlišnost 
                         – slabí prospěch ve škole 
=směs tísně, zahanbení a závisti x optimismus a pochvala 
-D je hodnoceno (podměty) 
KOUSÁNÍ NECHTŮ 
-možné příčiny – přebytek energie 
    – nedostatek nějaké složky ve stravě 
-D musí samo pochopit — mít pěkné nehty





