Vyhodnocování odpovědí
Vyhodnocování odpovědí
• Prvotní kategorizace dat
• Seřadit odpovědi do širokých kategorií
• Přiřadit jim kódy
• Pak detailnější kategorizace
• Př. Proč žáci ve výuce ruší?
– …
– ….
– …
Proč žáci ve výuce ruší?
(cvičení z 2. skupiny – přednášky)
Učitel
• Žák
• Přebytečná energie 1
• Nudný výklad 2
• Náročný výklad, nechápou 3
• Roztěkanost, neschopnost soustředit se
• Učitel má málo respektu u žáků
• Žáci se vytahují před sebou navzájem
• Špatná organizace hodiny
• Hyperaktivní dítě
• Látka je nezajímá
• Něco odvádí pozornost
• Únava
• Antipatie vůči učiteli
• Připravují se na jiný předmět
• Mobily
• Neuvědomují si svou roli – žák – učitel
• Zkouší reakce učitele
• Provokují
Proč žáci ve výuce ruší?
Cvičení z 1. skupiny
• Učitel
• Žáci
• Vnější okolnosti
• Nebaví je to 1
• Nemají co dělat, nedostatečné zaměstnání 2
• Moc látky 3
• Látku dělali v jiném předmětu 4
• Rušivé prostředí 5
• Učitel nezaujal
• Únava
• Myslí na něco jiného
• Baví je rušit
• Zkouší učitele, jak zareaguje
• Konec týdne, před prázdninami
• Potřeba prodiskutovat čerstvý intenzivní zážitek
• Nemají prostor se k látce vyjádřit přímo