Příklad špatného formulování hypotézy
Příklad špatného formulování hypotézy
§ Chybná formulace hypotézy dle bodů a, b (formulace je příliš složitá a dlouhá, hypotézy obsahují příliš mnoho proměnných, přičemž jsou mezi nimi nejasné vztahy)
Hudební aktivita žáků 2. – 7. ročníku ZŠ se zvyšuje, když se v plné míře využívá soustava
hudebních činností zakotvených v současné koncepci vyučování, kterými učitelé tvořivě aktivizují
žáky, využívají metody, formy, prostředky přiměřené věku přispívající k efektivnímu rozvoji
hudebnosti a žákovy osobnosti vůbec.
§ Rozmotání nepomůže, žádný výrok neobsahuje dvě proměnné:
§ Když se v plné míře využívá soustava hudebních činností podle současné koncepce vyučování,hudební aktivita žáků se zvyšuje.
§ Učitelé pracující podle současné koncepce vyučování tvořivě aktivizují žáky.
§ Učitelé v hudebních činnostech využívají metody, formy a prostředky přiměřené věku.
§ Tyto hudební činnosti přispívají k efektivnímu rozvoji hudebnosti žáka.
§ Tyto hudební činnosti přispívají k efektivnímu rozvoji osobnosti žáka vůbec.
Příklad vícera hypotéz
s jednou hlavní hypotézou
H: Vyučování podle čítanky autorky Virgovičové způsobuje méně chyb ve čtení žáků než vyučování podle čítanky Němčíkové-Němčíka.
§ H1: ………… méně chyb ve čtení písmen ………..
§ H2: ……………………………….slabik ………..
§ H3: ……………………………….vět ……………
7. Přehled výzkumných metod