Školní Věk
Školní Věk
– PREPUBERTÁLNÍ věk — mladší školní před pubertou
– na školní začlenění má vliv tělesný vývoj fyzická zdatnost
tělesný růst má etapy:
a) první období VITÁLNOSTI
– s výškou neumí dítě zacházet – mizí vyrovnanost – musí se naučit znát své tělo
b) druhé období PLNOSTI
– výška se zarazí a dítě nabírá na váze– zpět nabývá ladné pohyby, neomezenost v jídle
-(8-10 let)
c) třetí období VITÁLNOSTI
– okolo 10 až 11 rokem se tělo připravuje na pubertu – tvaruje se
hrubá motorika – nerovnoměrnost v růstu
– dítě je třeba zaměstnat – vybít energii
– všechny sporty časem směřují k určitému
jemná motorika – dochází ke zdokonalování zručnosti (souvislost s hrami)
– používaní jednoduchých nástrojů (namazat rohlík), hry na hudební nástroje, ruční práce…
vnímání – zrak: se mezi 8 až 10 rokem dokončuje – vnímání vzdálenosti, prostoru, kauzality (má dostatek vědomostí a zkušeno-stí)
– okolo 8 roku DIFERENCOVANE vnímání (individuální na základě zkušeností)
představování – dochází k vytváření FANTAZIINICH představ
– velký rozvoj fantazie se projevuje hlavně ve lirách
– EIDENTICKE představy (=živé)