Školní Věk
NEPOSEDNOST A JINÉ PORUCHY VZNĚTLIVOSTI
-D je nadměrně pohyblivě aktivní-hyperaktivní D na sebe přitahuje pozornost
-má odlišné reakce v intenzitě a trvání
-tělesné projevy + vnitřnístránka neurotické (netlumené) city prudké střídání
-D má zhoršenou pozornost a vůli – mezery v paměti nezájem o učení
-vliv na spánek – zvětšení únavy
-ve školním období se projevují prohlubujícími vlivy zvýšených požadavků na D
-možnost vyústění u D antisociálních projevů – šikana
-příčiny – dědičné dispozice – genotyp
– porušení CNS ke kterému došlo v prenatálním, natálním, postnatálním období
– zvýšené duševní napětí – stres
– nedostatek ve výchově
– následek neurózy (tiky)
-výchova – vést D k disciplíně a pravidelnosti v denním životě
– dbát na to aby se D zbytečně neunavovalo
– sebeovládání je neučit násilím a předčasně, ale postupně, klidně a důsledně
– zjednání R a učitelů získat přesvědčení že ho mají rádi
KOMPLEX MÉNĚCENOSTI
-možné příčiny – příliš úzkostlivá výchova R nebo přísná
– odlišnost
– slabí prospěch ve škole
=směs tísně, zahanbení a závisti x optimismus a pochvala
-D je hodnoceno (podměty)
KOUSÁNÍ NECHTŮ
-možné příčiny – přebytek energie
– nedostatek nějaké složky ve stravě
-D musí samo pochopit — mít pěkné nehty