Výčet typů neadekvátní komunikace
1. destruktivní k. – snaha podlomit pozici, rozložit názory druhého
2. autoritářská k. – a. vnucování mých názorů druhému
3. disjunktivní k. – odpoutání od vlastního smyslu komunikace, zlehčování, povrchní chování, ironie
4. resistentní k. – příjemce je pasivně r. – jde o zpracování podnětu, ale není to stimulem k odezvě
5. pseudokomunikace – k. probíhající pouze pro formu, nevyjadřuje nějaké vztahy, postoje
6. nonkomunikace – chybění k. při formální fyzické přítomnosti partnerů
Kapitola č. 2 – 10 zákonů psychologie prodeje
Literatura: Cialdini, R.: Psychologie ovlivňování; autor následujících 10 zákonů
1. Zákon reciprocitní (reciprocita)
7 potřeba odvděčit se za prokázanou laskavost, například napsat pohled neznámému člověku, ten nám na oplátku pošle pohled také hlavně v Americe, u nás je to nezvyklé (jsme podezřívaví)
8 je základním zákonem u lid. společenstev – sociální norma
Využití v prodeji: reklamní ochutnávky, café party – pozvání do salonků předvedení výrobku + občerstvení + dárky pro manželský pár, výhody koupě – slevy od urč. částky, dárek navíc