Formy učení:
• vědomosti – informace související s vnímáním, představami a myšlením. Jednoduše jde o velké soustavy představ a pojmů, které můžeme získávat jak ve škole, tak i každodenními činnostmi (čtením knih, sledováním televize, hraním her,…)
• dovednosti – informace či schopnosti důležité pro vykonávání určité činnosti
• intelektové – schopnosti vašeho mozku (řešení složitých logických úloh, učit se cizímu jazyku apod.)
• senzorické – dovednosti potřebné k nějakému fyzickému výkonu (od chůze přes psaní na klávesnici po trojité salto s pěti vruty)
• sociální – schopnost dodržovat určité zvyky ve společnosti, úspěšně přežít v dnešní civilizaci, vycházet s ostatními
• návyky – podvědomé psychické předpoklady, které nutkají jedince, aby nějak konal (bezděčné pohyby, naučené chování v určité společnosti). Mezi návyky patří třeba čištění zubů – zkuste si představit, že byste museli každý pohyb kartáčkem vědomě kontrolovat. Návyky tedy člověku usnadňují pravidelné úkony, ale mohou se stát i velmi nebezpečnými – např. drogy či kouření se stávají také návyky.
učení – je vrozená aktivita jedince (adaptační mechanismus jedince);
– přizpůsobení se podmínkám;
– proces získávání změn v chování a vlastnostech organismu (výsledek aktivity