Aktivizace třídy jako celku
Aktivizace třídy jako celku:
– významné úkoly a problémy se řeší společně
– společně se hodnotí dosažené výsledky a pěstuje se systém sebehodnocení
– podněcuje se pozitivní funkce veřejného mínění a norem
– buduje se pozitivní klima třídy
– rozvíjejí se tradice třídy, zvyklosti, rituály
– systematická spolupráce s rodiči žáků, s vedením školy a obce
– počítáme s tím, že funguje skupinový konformismus
– nepříznivý vývoj kolektivu: restrukturace třídy, vytvoření nového aktivu
Strategie řízení třídy:
-získání žáků pro spolupráci, předcházíme tím kázeňským problémům
Co má pro to učitel udělat:
-efektivní výuka
– vytvoření příznivého klimatu¨
– partnerská komunikace s žáky
– smysluplná a srozumitelná pravidla chování
– sympatický přístup při řešení nespolupracujicího chování žáků