VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ – ZAŘÍZENÍ VOLNÉHO ČASU
VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ
ZAŘÍZENÍ VOLNÉHO ČASU
– především Střediska volného času
– významnou součástí působení ve VČ- sféry dobrovolné volby, a účasti na činnosti spontánní, příležitostné, pravidelné i prázdninové
– navazují na vyučovací a i mimovyučovací činnosti škol
– podporují sdružení dětí a mládeže
– 2000 – 289 středisek v ČR
– podporují vznik a rozvoj participačních snah
MÉDIA
– pronikají stále výrazněji do života a participace
– působí na vč v rodině, škole i obci
– reagují na problémy a kladou před ně aktuální otázky
– napomáhají realizaci Úmluvy o právech dítěte
možnosti:
– ve společnosti vytvářejí vstřícnou atmosféru, informace o profilu, potřebách, zájmech, očekáváních, ambicích i problémech
– obracejí se přímo k dětem a mladým lidem- jsou zdrojem informací, poskytují oddech, zábavu, i podněty pro praktické jednání
– sféra tvůrčí, organizační nebo technické aktivity samotných dětí a mladých lidí – vlastní časopisy, zpravodaje, školní nebo místní rozhlasové nebo televizní relace, rozhovory, reportáže
– internet – E – kamarád, pozor!!! – negativa
1. média o dětech pro dospělé – Vychovávatel, My a děti 2. média dospělých pro mládež – Zámeček, Archa, Skauting, Mozaika /Pionýr/ 3. média vytvářená samotnými dětmi – Klub Domino