Dobře fungující tým 2. část
Dobře fungující tým 2. část
Každý v týmu si může být vědom, že žádné gesto, žádný výchovný zásah není podřadný v realizaci výchovného záměru, a že každá osoba má svou specifickou roli, kterou přispívá ke společnému poslání.
Dobrý pedagog umí ohodnotit snahu a nadání každého jedince a dokáže vést ke stále plnějšímu rozvoji. Spolupráce vyžaduje tvořivost a svobodu názorů, nejde o podřízenost či automatické vykonávání rozkazů nadřízených. Svoboda názorů je podstatná ve spolupráci, svěřit se s těžkostmi, které vnímám. Vyjádření vděčnosti nebo obdivu zase povzbuzuje a utužuje společnou práci. Úcta k druhým a vnitřní svoboda jsou důležité předpoklady pro autentickou spolupráci.
Efektivnost
V týmu, kde struktura, vedení i metody práce jsou přiměřené požadavkům úkolu se jejich práce stává efektivní. Pokud je účel týmu jasný, jeho členové se lépe angažují. Členové týmu orientovaní na úkol jsou nejvlivnější, ale sociálně orientovaní členové jsou nejžádanější a nejoblíbenější.