Organizační formy edukace se člení na jednoduché
Organizační formy edukace se člení na jednoduché, které mohou stát samostatně a na složené, tvořící větší celky z jednoduchých. Je to kritérium organizační. Jednoduché organizační formy lze podle jejich funkčních závislostí dále členit na (vzájemně) návazné nebo nenávazné. Jednoduché návazné formy jsou např. vyučovací hodina, lekce nebo i cvičení, nenávazné mohou být konzultace, beseda aj. Složené formy do svých sestav přijímají různé formy jednoduché. Z nich se tvoří průběžné vyučování, kurs nebo přednáškový cyklus. Andragogická didaktika se zabývá též vyučováním, pokud řeší edukaci jako zastupitel skou. Všímá si tedy i forem školského typu. Vyučovací hodina, podobně jako akce v kursu daného typu, může být didakticky různě utvářena – zahrnuje různé fáze. Na rozdíl od těchto složených forem je přednáškový cyklus založen pře¬vážně expozicí obsahu, zatímco kurz disponuje všemi hlavními fázemi. Před¬náškový cyklus může být buď nenávazný, pokud je složen z forem volně řaze¬ných, nebo návazný, tvoří-li větší obsahový celek didakticky propracovaných přednášek. Kurz má větší počet jednotek (lekcí) než přednáškový cyklus. Jed¬notlivé lekce v kurzu mohou obsahovat střídající se didaktické fáze, ale existují i jako specializované jednotky (např. opakovači). Podle rozložení didaktických fází mohou být kurzy klubové, založené na expozici a procvičování, s cílem realizovat výcvik. Dále jsou rozšířeny Kurzy středoškolského typu s různorodým didaktickým profilem lekcí. Organizačně odlišný je kurz vysokoškolského typu, jehož lekce jsou především expoziční, zatímco cvičení a zkoušky (obhajoby) jsou oddělené (samostatné).