Výchovné a vzdělávací činnosti mimo vyučování – fce zájmových činností
Výchovné a vzdělávací činnosti mimo vyučování
Funkce zájmových činností:
Starší děti vedeme k vědomější specializaci v zájmech, jejich podněcování, rozvíjení, usměrňování. Zájmová činnost podněcuje rozvoj poznávacích procesů. Všechny typy zájmové činnosti umožňují prožívání kladných citů, odreagování, poznávání vlastních možností. Podněcují samostatnost a tvořivost, tedy plní funkci výchovnou i vzdělávací, rozvíjí celou osobnost.
Organizační formy zájmových činností:
jsou pravidelná, příležitostná, skupinová, individuální, hromadná, organizovaná.
Struktura schůzky: – zahájení schůzky: zjištění prezentace přináší uklidnění, soustředění, žáci jsou na to zvyklí ze školy.
Společná atmosféra: se navodí rozhovorem, hrou, improvizací…
Motivace činností: dává dítěti odpověď na to, proč má činnost vykonávat
Vlastní činnost: je rozmyšlený metodický postup, nezasvěceným může připadat tato část činnosti hlučná, chaotická.
Závěr schůzky: je charakteristický hodnocením, vyzdvihují se klady z vykonané činnosti.