Rozhodování, Motivy těžkostí při spolupráci
Rozhodování
Vedoucí by měl zvážit, jaké úkoly mohou být řešeny. Může se držet určitých zásad:
– v první řadě prokáže důvěru všem účastníkům ( z jeho jednání to musí cítit)
– dá skupině konkrétní nikoli abstraktní úkol
– snaží se vidět problém (situaci) v jeho celistvosti = objektivnosti
– umí pochválit celek (nejenom jednotlivce)
– učí se spolupracovat ne soutěžit ( výsledek je lepší tam, kde se spolupracuje)
– dobře se rozhoduje pokud počet členů není vyšší než šest ( větší počet je někdy příčinou konfliktů, vyžaduje větší časovou náročnost a diskuse se obtížně moderuje)
Motivy těžkostí při spolupráci
Jsou momenty, kdy tým může mít těžkosti z těchto důvodů:
– různost povah a přítomnost vychovatelů, kteří mají svoje závažné problémy a své specifické potřeby
– časté střídání vychovatelů ( začíná se stále znovu)
– silné neshody v důležitých vých.věcech a postojích ( jak jednat s mladými, organizace, jak hodnotit, cíle výchovné, závist, soupeřivost, respektovat rozhodnutí výchovného týmu)
K dobrému průběhu setkání přispějeme svoji osobní i společnou, předem nachystanou přípravou.