Přehodnocení cílů …
• Přehodnocení cílů (pokud jsme je neodhadli při plánování správně
• Příprava generae (podle dnešních norem demokratické společnosti, dodržení pravidel)
• Jít příkladem (co řekneme, tak platí, splníme sliby)
• Neustále sebevzdělávání (novodobý pedagog se musí potýkat s novými dokumenty vzdělávání – Bílá kniha, RVP – teoreticky to musí sepsat a pak ověření v praxi.
UČITEL
Faktory ovlivňující celkovou osobnost učitele:
• Vlastnosti
• Citová stabilita
• Postoje
• Vyučovací styl
• Náplň vyučovací jednotky (- zajímavost = udržení pozornosti)
• Rozmanitost ve výuce
• Odolnost vůči stresu
Kdo je dobrý učitel:
• Je zde mnoho proměnných: věk dětí, velikost třídy, typ předmětu, povaha dětí,
introvertní učitel x extravertní děti a naopak …
• Očekávání: měl by rozvíjet osobnost nebo znalostní stránku
• Zobecnění téměř není možné
• Interakční analýza (Flandersonova snímková interakce učitel x žák/žáci