Pozitivní dopady
– zvyšuje kvalitu rozhodování – rozhodnost
– vyjasňuje postoje
– motivuje k vyšším výkonům, lepším výsledkům
– zvyšuje angažovanost, je-li pozitivně řešen
– podporuje spontaneitu v komunikaci
– posiluje produktivitu
– pomáhá zvyšovat tvořivost
1 chování manažera na pracovišti – volba možnosti, jak vstupovat do k., je závislá na tom, kolik kontroly si chce zachovat:
a) arbitráž – role soudce – rychlý definitivní přístup
b) delegačc) ní role – deleg. jako vedoucí, aby zúčd) astněné strany řešily problém samy
e) zprostředkovatel – mediace – nejúčf) innější řešení, manažer se vzdává vlivu nad společg) ným řešením, ale zajímá ho spíše proces řešení; strany samy se snaží nalézt řešení, ale aktivně k tomu strany vede formou otázek – zabezpečh) uje komunikaci usnadňuje jednání