c) Pestrost a zajímavost učebního materiálu
c) pestrost a zajímavost učebního materiálu – budoucí uplatnění učební látky
d) rozsah učební látky
e) jednoduchost a přehlednost
metody učení a opakování:
metody – se dělí podle toho, jestli se učíme v celku nebo počástech
celek: – výhody vztahy, logické vyvození
– nevýhody dlouhý časový úsek pro učení
částečná: -výhody – kratší úseky, snadnější zapamatování,dobrý pocit,že se něco naučil
-nevýhody – daleko těžší vyvozovat logické návaznosti
= ideální je metoda kombinovaná
opakování celkové nebo částečné, paměť a stupeň vybavování po celcích nebo po částech
a) orientační osnova toho, co se učíme
b) doplňující op. k určitému pojmu další poznatky, vysvětlení
c) systemizující op. dané dohromady, souvislosti s předchozí látkou, předměty
op. – přesná reprodukce – lehce se zapomíná, špatně se navazuje
– svými slovy – látce rozumíme