Obsah skrytého kurikula
Obsah skrytého kurikula
Podívejme se na fenomén skrytého kurikula podle určitých kritérií. Je jasné, že toto téma je téměř nevyčerpatelné a je možné, že i v této kapitole jsme se skrytě tohoto problému již dotkli – například v souvislosti s etiketováním a očekáváním učitele. K tomu se však již vracet nebudeme, svou pozornost zaměříme na následující témata (volně podle: Meighan,1993):
1. skryté kurikulum školních budov;
2. skryté kurikulum rozvrhů hodin;
3. skryté kurikulum organizace instituce školy;
4. skryté kurikulum jazyka;
5. skryté kurikulum hodnocení.
Skryté kurikulum školních budov
Školní budova znamená různé zkušenosti pro různé aktéry komunikace ve škole. Pro děti je místem, kde tráví značnou část svého života spolu s dalšími dětmi. Zkusme se však podívat na budovy škol především očima učitele. Některé – možná společné znaky školních budov – si zde vyjmenujeme.