Období Předškolního Věku
Hra
– to je činnost, která má hodnotu sama o sobě
– předstupeň pracovní aktivity
– by neměla vymizet za životy člověka
význam – rozvijí vždy celého člověka, poznávací funkce, socializace, hromadění nových zkušeností, fantazie, tvůrčí schopnosti, jemnou a hrubou motoriku…
– měla by tvořit převahu aktivit
funkce hry:
1) je MOTIVAČNÍM ČINITELEM
2) funguje jako UKAZATEL VÝVOJOVÉ ÚROVNĚ
3) má LEČEBNOU FUNKCI v každém věku
– kolektivní (sociální) – se rozvíjejí vztahy mezi vrstevníky a upevňují postavení
dítěte ve společnosti, dochází k osvojení společenských návyků…
– na schovávanou, chodí pešek o kolo, pískovišti…
– úlohové – dítě hraje nějakou úlohu
např. na doktora, prodavačku…
– rozvijí se představy, fantazie…
– konstruktivní – prudký vzestup až do školního věku
např. lego, kostky, stavebnice…
-rozvijí motoriku, fantazii, vztah k práci…
– stolové – člověče nezlob se, domino, karty, šašek…
– rozvijí kombinační schopnost, paměť‘, motoriku…
– výtvarné činnosti – je nejvděčnější činností
např. modelína, s přírodninami, omalovánky…
– okolo 6 letu schopno NAMALOVAT DETAILY
– rozvijí jemnou motoriku, estetické city…
– zájmové: a) o pomoci v domácnosti – utírání nádobí, zalívání kytek, míchání…
– děti se stávají platnými členy rodiny
– rozvíjí se vztah k práci, motorika…
b) vyprávění – např. předčítání, povídání, zpívání, rádio, TV (od 6 let),
počítače a počítačové hry
– na prvním místě by měl být kontakt člověk – člověk
– rozvijí se řeč, sociální vztahy…