Některé aspekty domácího vzdělávání
Některé aspekty domácího vzdělávání:
-Rodič své dítě zná, ví tedy jak ho motivovat. Nemusí dítě testovat ani známkovat, protože při každodenní práci s ním ví, co mu jde a co ne – díky tomu navazuje na učivo, které už dítě zvládlo. Také má velký zájem na dobru svého dítěte. Liší se míra formálnosti.
-Rodič se musí postarat, aby dítě, které nenavštěvuje školu mělo dostatek jiných sociálních kontaktů. (Samozřejmě, že vrstevníci mohou mít na dítě negativní vliv – pod tlakem skupiny dítě často udělá něco, o čem ví, že to je špatné, jen aby nebylo z party vyčleněno, ale více o tom na níže uvedených internetových stránkách.)
* Rodičům někdy chybí srovnání znalostí dítěte s jeho vrstevníky, nebo zpětná vazba zda učí dobře. Až v průběhu domácího vzdělávání zjišťují jak je práce náročná a zda ji zvládnou.
Církevní (konfesní) školy
Církevní školy jsou školy, které zřizuje církev (u nás katolická, evangelická) a tudíž se do nich promítají principy křesťanství. Nemusí se od běžných škol lišit organizací výuky.