Předpoklady predikce školního výzkumu
Předpoklady predikce školního výzkumu
– známé vztahy mezi variabilitou školního výzkumu a variabilitou znaků osobnosti a prostředí, které determinují školní výkon (IQ, temperament)
– žáci se liší
– existují vztahy mezi variabilitou a IQ
I. – dosavadní vývoj byl ve všech složkách opožděný
II. – vzestupy a) opožděný vývoj řeči u dítěte
b) když dítě vyrůstalo v nepříznivých podmínkách, které se zlepšily
III. – mírně nepříznivý – když se zhorší prostředí; u somatického postižení
IV. – výrazně negativní trend – u dětí se záchvatovým onemocněním, které není medikamenticky zvládnuto
V. – náhlý vzestup intelektové výkonnosti po 8. roce věku – děti se v 8 letech probudí k vysokému výkonu, děti s disharmonickým vývojem osobnosti astemického infantilního typu. Takových dětí je velice málo, rys temperamentu je konstantní (nemění se) – nároky školy se musí měnit