Hlavní cíle vzdělávací akce
5.1.2 Hlavní cíle vzdělávací akce
Postihují celkový rozměr látky i operací, které s ní mají být provedeny. Posti¬hují i činnosti účastníků vzdělávání, vztahující se k realizaci obsahu v čase. Tyto hlavní cíle (osvojení vědomostí či dovedností pracovní aj. činnosti, vedoucí k požadovanému výsledku atp.) jsou vytyčovány pro celý kurz, cyklus, ale i semestr, jsou vytyčovány oborově i operačně.
Stupeň obecnosti těchto cílů se zvyšuje s objemem příslušné vzdělávací akce (formy). Tak jmenovitě koncipovaný kurz má obecné, hlavní cíle, platné pro realizaci celé výuky. ti&opakjednotlivé části kurzu (přednáškového cyklu, prů¬běžné výuky atp.), což jsou např. lekce, přednášky, vyučovací hodiny, besedy, exkurze, cvičení aj., mají cíle dílčí, jež jsou odvozeny z cílů hlavních.
5.1.3 Dílčí cíle vzdělávací akce
Jsou rozpracováním cílů hlavních, přičemž se tyto hlavní, obecné cíle kon¬kretizují. Jsou formulovány tak, aby dávaly realizační charakter zvolené organi¬zační formě (hodině, lekci, přednášce atd.). Některé z těchto cílů bývají formu-loványjakožto konkrétní úkoly („zabezpečit pomůcky k demonstraci“), jiné mají tradiční podobu pedagogických cílů („analyzovat pracovně právní situaci pra¬covníků před schvalovanou reorganizací závodu a vyřešit s posluchači právní předpoklady budoucího rozmístění těchto pracovníků“).
Dílčí cíle vzdělávací akce tvoří samostatnou cílovou strukturu, která ovšem nemusí v každém případě odpovídat hlavní cílové struktuře, neboť má vlastní rozložení (distribuci) pedagogických i organizátorských aktivit. Tradiční škol¬ská didaktika rozlišuje i specializované dílčí struktury, např. výkladové, opako¬vači aj.