Tak můžeme uvést příklady jako jsou koncepce exkurzí zahraničních zájemců o domácí památkové oblasti
Tak můžeme uvést příklady jako jsou koncepce exkurzí zahraničních zájemců o domácí památkové oblasti, skupinovou výuku tlumočníků – specialistů prostřednictvím tlumočníka, problematiku individuální výuky s využitím prezence účastníka řídícího i řízeného, vytváření náročných profesních do¬vedností, konstrukce atypických tématických celků atd. Uvědomíme-li si, do jakých rozměrů narůstá předmětová didaktika ve školství, lépe chápeme nárůst úkolů andragogické didaktiky v naznačeném směru. Zvlášť obtížné se jeví již samo uchopení problematiky edukace dospělých. Jako produktivní nástroje se jeví cílové struktury, objasňované v souvislosti s jednotlivými té¬matickými celky, zařazenými do programů. Je zřejmé, že školský obraz edu¬kace nastupující generace není ve své komplexnosti ani ve svých aplikacích pro andragogickou didaktiku relevantní. Nicméně účastníci edukace dospě¬lých musí při plnění náročných studijních úkolů sebevýchovně kultivovat ně¬které složky své osobnosti, aby tyto úkoly splnili. Andragogická didaktika zde nemůže skončit u pouhé instrukce, měla by si všímat rozvoje volních vlast¬ností, navozovat úsilí k překonávání překážek ve studiu dospělého účastníka, upevňování jeho píle, vytrvalosti a vybraných priorit jednání či chování. Lze soudit, že výchovné vlivy mohou být iniciovány již samým průběhem studia. Jak patrno, i namátkou volené příklady mohou konkretizovat představy o postupném naplňování teoretického i aplikovaného profilu andragogické didaktiky. Její předmět jeví tendenci postupného rozšiřování zejména komu¬nikací s požadavky zájmových skupin účastníků, resp. jejich organizací a in¬stitucí v praxi a různých impulzů věd v teorii, sledujících humánní zřetele edu¬kace dospělých.