Sport jako výchovný prostředek
Sport jako výchovný prostředek
Každé prostředí či skupina, do které mladý člověk nějakým způsobem patří, ho ovlivňují. Právě kolektivní sport nabízí možnost ke komunikaci, spolupráci, pomáhá překonat uzavřenost a bojácnost. Mladý sportovec poznává sám sebe, spoluhráči jsou mu často „zrcadlem“. Sport vede k vytrvalosti, posilování vůle a trénuje snášení námahy a únavy.
Schopnost sportovce vidět se v „pravém světle“ záleží taky na prostředí, ze kterého vychází.
Dobré vztahy ve skupině jsou předpokladem úspěchu. Vytvořit autentické, přátelské vztahy není zas tak jednoduché. Je potřeba na tom pracovat, učit se vycházet ze sebe a „nebát“ se upřímného vyjádření svého názoru.
Sportovní kroužek odbíjené
Na začátku školního roku si trenér, který je i vychovatelem, musí promyslet svoji práci – kam chce směřovat a proč. Je dobré, kromě pravidelných tréninků, naplánovat i momenty, kdy jdeme společně i na kulturní akci nebo společně slavíme narozeniny, svátky atd.
Cíl výchovný: harmonické rozvíjení osobnosti (fyzická, psychická a duševní stránka) spolupráce v kolektivu, poznávání sebe sama, odpovědnost, komunikace
herní: rozvoj rychlosti, obratnosti, síly a vytrvalosti, technicko-taktická hra